سرمربی پیشین تیم فوتبال رئال مادرید راههای مهار لیونل مسی را مطرح کرد و البته عنون کرد که وی چه زمانی تحت هیچ شرایطی قابل کنترل نیست.

پنج راه برای مهار لیونل مسی/ چه زمانی ستاره بارسلونا غیرقابل کنترل است؟

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس گزارش Weloba، کارلو آنچلوتی در صحبت هایی که با یکی از وبسایت های ورزشی کشور چین داشته به پنج راه مهار لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا اشاره می کند:

۱- دفاع نفر به نفر با او واقعا پیچیده است. مدافعی که برای مهار و یارگیری با او انتخاب می کنید باید در سطح بسیار بالایی ظاهر شود. بهترین راه برای محدودسازی مسی این است که همه تیم تلاش کنند و فاصله ها بین خطوط را به قدری کاهش دهند که وی تماسی با توپ نداشته باشد.

۲- یک امر بسیار مهم این است که در میانه زمین با نفرات زیادی بازی کنید تا هافبک های بارسلونا آزاد بودنِ همیشگی خود را نداشته و کار برای فعالیتشان دشوار شود. معتقدم این کار سبب می شود تا گزینه هایی که مسی در اطرافش پیدا می کند برای دادن پاس محدود و محدودتر شود. این بازیکنان شما در خط میانی یا هافبک باید بسیار نزدیک به هم باشند و دچار اشتباه نشوند.

3- دیگر همه ما می دانیم که در بعضی بازی ها مسی از کناره ها وارد محوطه جریمه می شود. هافبک ها باید پرس کنند و با فشاری که متوجه او می کنند، موظف هستند قبل از رسیدن وی به داخل محوطه خطر او را متوقف کنند، چرا که او اگر شما به تلاش کل تیم خود نیازمند هستید.

۴-  خوب، با انجام همه این ها ممکن است شما با مشکلی دیگر رو به رو شوید؛ اکنون بارسلونا فقط مسی نیست و سلاح های کشنده دیگری نیز در اختیار دارد که اگر شما تمام تمرکز خود را صرف مسی کنید و تمرکز تمام مدافعین شما به او باشد قطعا از بازیکنان دیگر بارسلونا ضربه می خورید. به همین دلیل است که عنوان می کنم برای بازی برابر بارسلونا شما به تلاش کل تیم خود نیازمند هستید. 

۵- نتیجه گیری من این است که اگر مسی در فرم ۱۰۰ درصد خود باشد هیچ راهی برای متوقف کردنش وجود ندارد. اگر او در روز خوبش باشد مهم نیست دیگر چه مربی هستید! دیگر اهمیتی ندارد تاکتیک و استراتژی دفاعی ات چه چیزی است. مسیِ آماده با استعداد غیر قابل درکش مانع پیشبینی شدن حرکاتش می شود. بنابراین هیچ راهی برای مهار مسی که در روز خوبش باشد وجود ندارد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.