مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي با اشاره به برنامه ريزي هاي صورت گرفته براي اجراي طرح ملي نوروزگاه در استان خراسان رضوي گفت: به همين مناسبت بوستان كوهسنگي براي اجراي اين طرح ملي در مشهد آماده سازي شده است.

آماده سازي بوستان كوهسنگي مشهد براي اجراي طرح ملي نوروزگاه
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي، حسين زارع صفت با اعلام اين خبر گفت: طرح ملي نوروزگاه در قالب يك جشن آئيني و با هدف معرفي و حفظ آئين ها و سنت هاي نوروزي مردم خراسان از 24 الي 28 اسفندماه جاري در دو شهر مشهد و نيشابور برگزار خواهد شد.
وي گفت: اين طرح ملي 24 اسفندماه با برگزاري همايش علمي – پژوهشي در موزه بزرگ خراسان آغاز و 28 اسفندماه نيز با اجراي برنامه ها و آئين هاي نوروزي در فرهنگسراي سيمرغ نيشابور به كار خود پايان خواهد داد.
وي گفت: در مشهد علاوه بر موزه بزرگ خراسان مجموعه اي از آئين ها و برنامه هاي فرهنگي – هنري در فضايي به مساحت هفت هزار متر مربع در بوستان كوهسنگي مشهد برگزار خواهد شد.
به گفته زارع صفت، براي ارجاي اين طرح در بوستان كوهسنگي مشهد سه ميدان گاه اصلي در نظر گرفته شده و شهروندان و گردشگران مي توانند از نزديك شاهد اجراي برنامه هاي فرهنگي و هنري با موضوع نوروز در خراسان باشند.
مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي خاطر نشان كرد: به همين منظور صبح امروز در بازديدي كه از بوستان كوهسنگي صورت گرفت، آخرين مراحل آماده سازي اين بوستان براي اجراي طرح ملي نوروزگاه مورد بررسي قرار گرفت

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.