دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت با اشاره به این که دولت می‌گوید مردم نباید منتظر معجزه برجام باشند و برجام قسمت کمی از مشکلات را می‌تواند حل کند تصریح کرد: اگر قرار بود برجام مشکلات کمی را حل کند یا مشکلی را حل نکند چرا اولویت اول دولت قرار گرفت؟

اگر برجام نمی‌توانست معجزه کند چرا اولویت اول دولت شد؟/ مسئولان دولتی با مردم صادقانه برخورد کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،محمدحسین قائدشرف دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت  گفت: مهم‌ترین تصویری که از یک دولت می‌‌تواند در اذهان عمومی باقی بماند بحث صداقت است. یعنی فارغ از تمام مشکلاتی که تمام دولت‌ها با آن دست به گریبان هستند تصویر کلی که از یک دولت باقی می‌ماند صداقت در گفتار و عمل است.

وی افزود: هر دولتی ممکن است یکسری مشکلات داشته باشد، اما بحث صداقت در دولت بسیار مهم است. یک دولت می‌تواند صادقانه مشکلات را با مردم در میان بگذارد و برای مردم توضیح بدهد. اگر هم در جایی موفق بوده است آن را برای مردم مطرح کند در این صورت اگر صادقانه با مردم برخورد شود مردم در موفقیت‌ها دولت را تشویق می‌کنند و اگر مشکلی هم وجود داشته باشد آن را خواهند پذیرفت.

این فعال دانشجویی یادآور شد: عدم شفافیت و صداقت از طرف دولت، بحثی است که برای مردم مورد پذیرش نیست و متأسفانه این مسئله در دولت فعلی به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به شعارهای دولت، قبل و بعد از امضای برجام، تصریح کرد: دولت پیش از انتخابات وعده‌های زیادی به مردم داد و اعلام کرد که مسائل مختلف کشور با مسئله هسته‌ای گره خورده است و امیدهای زیادی ایجاد کردند که با حل مسئله هسته‌ای بسیاری از مشکلات کشور و مردم حل خواهد شد.

قائدشرف خاطرنشان کرد: کار تا آنجایی پیش رفت که حتی مشکلات آب خوردن مردم، آب و هوا، مسائل اقتصادی و خالی بودن خزانه را به برجام ربط دادند و گفتند که برجام کلید همه مشکلات است، اما وقتی برجام امضاء شد کم‌کم حرف‌ها هم تغییر کرد.

وی گفت: در صورتی که دولتمردان اعلام می‌کردند قرار است پول‌های بلوکه شده زیادی به کشور بازگردد امروز به درستی نمی‌شود گفت چه مقدار از پول‌های بلوکه شده آزاد شده یا قرار است آزاد شود. اصلا چرا صادقانه گفته نمی‌شود پول‌هایی که به کشور بازگشته کجاست و چگونه هزینه شده است.

وی تأکید کرد: دولت می‌گوید مردم نباید منتظر معجزه از برجام باشند یا اینکه حل مشکلات زمان‌بر است و برجام قسمت کمی از مشکلات را می‌تواند حل کند، اگر قرار بود برجام مشکلات کمی را حل کند یا مشکلی را حل نکند چرا اولویت اول ما قرار گرفت. به جای این کار بهتر نبود ما توان خود را صرف حل مشکلات داخلی می‌کردیم.

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت تأکید کرد: یک نکته دیگر که جای سوال دارد محرمانه کردن برخی آمارهاست. این باعث ایجاد عدم شفافیت خواهد شد و این مسئله با رفتار دوگانه‌ای که از دولت در خصوص برجام انجام شد عدم صداقت را ایجاد می‌کند.

وی افزود: دولت بهتر است صادقانه با مردم سخن بگوید. اگر قرار است برجام مسائل و مشکلات را حل کند،‌ با صداقت باید گفته شود در غیر اینصورت باید از مردم صادقانه عذرخواهی شود. هرچند این عذرخواهی تبعات خاص خودش را خواهد داشت چون به نظر می‌رسد با افکار عمومی بازی شده تا رأی و نظر مردم جلب شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.