وزیر انرژی روسیه با بیان اینکه به دنبال اتصال هرچه سریعتر اتصال برق ایران و روسیه هستیم گفت: ایران و روسیه می توانند تبادل مستمر انرژی برق داشته باشند.

 به دنبال اتصال برق ایران و روسیه هستیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، الکساندر نوآک وزیر انرژی روسیه پس از دیدرا با وزیر نیروی ایران در تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایران و روسیه مسیر مناسبی را برای توسعه همکاری‌های اقتصادی در پیش گرفته‌اند و می‌توانیم در بخش‌های مختلف انرژی اعم از نفت، گاز و برق و همچنین حمل و نقل، کشاورزی و آموزش همکاری‌های خوبی داشته باشیم.

وی افزود: توافق‌های خوبی برای احداث یک نیروگاه حرارتی 1400 مگاواتی نهایی شده که به زودی قرارداد آن به امضا می‌رسد و کار اجرای آن آغاز می‌شود.

وزیر انرژی روسیه تصریح کرد: علاوه براین نیروگاه پروژه‌های جدید دیگری نیز داریم که در حال مذاکره برسر تعریف همکاری‌های جدید در بخش انرژی با ایران هستیم.

نوآک ادامه داد: هر دو کشور در زمینه توسعه استفاده از انرژی خورشید ظرفیت‌های بسیاری دارد و می‌توانند در این زمینه پروژه‌های مشترک در خاک ایران و در خاک روسیه تعریف کنند.

وی با بیان اینکه به دنبال اتصال هرچه سریعتر اتصال برق ایران و روسیه هستیم گفت: ایران و روسیه می توانند تبادل مستمر انرژی برق داشته باشند.

وزیر انرژی روسیه ادامه داد: به دنبال اتصال شبکه برق دو کشور از طریق خاک آذربایجان، ارمنستان و گرجستان هستیم که در این زمینه مذاکرات چند جانبه ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.