قدس آنلاین - ایلام: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: امکان انجام ورزش های آبی برای مسافران نوروزی در استان ایلام فراهم شده است.

فراهم شدن امکان انجام ورزش های آبی در ایلام برای مسافران نوروزی

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، عبدالمالک شنبه زاده با بیان اینکه امکانات قایق سواری و ورزش های آبی در دریاچه ها و بندهای مصنوعی استان به منظور استفاده گردشگران و مهمانان نوروزی مهیا شده است، اظهارداشت: امکانات قایق سواری در طول مسیر رودخانه های استان و بازدید از مناظر و چشم اندازهای اطراف فراهم شده است که لحظات بسیار خوشی برای خانواده ها ایجاد می کند.

وی با اشاره به اینکه امکانات قایق سواری در دریاچه دوقلوی آبدانان، مجتمع گردشگری امامزاده ابراهیم قتال(ع)، سد سیمره، سد کنگیر، سراب باغ آبدانان، تنگه سازبن و تنگه بهرام چوبینه برای گردشگران و علاقمندان فراهم شده است، افزود: علاوه بر این یکی از بهترین و مهمترین جاذبه های استان چشمه های آبگرم دهلران است که در سال های گذشته بدلیل اینکه در منطقه حفاظت شده قرار داشت هیچ فعالیتی در آن انجام نشده بود اما امسال با تعامل محیط زیست، بخش خصوصی به این حوزه ورود پیدا کرده و در حال تجهیز و بهسازی این جاذبه گردشگری استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام به بهسازی استخرهای آبگرم دهلران اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: استخرهای این مجموعه وضعیت نامناسبی داشت اما اکنون هر دو استخر زنانه و مردانه به صورت جداگانه بهسازی شده و کاملا آماده ارائه خدمات به هم استانی ها، گردشگران و مسافران نوروزی است.

عبدالمالک شنبه زاده از بهره برداری کامل از مجتمع آبگرم دهلران در نیمه دوم سال آینده به عنوان یکی از مهمترین مجتمع های گردشگری غرب کشور خبرداد و تصریح کرد: سیستم نورپردازی، محوطه سازی، درختکاری و ایجاد سکو برای استفاده خانوارها در این مجموعه انجام شده است.

وی با اشاره به ایجاد زیرساخت های لازم برای جذب توریسم و گردشگر در استان ایلام، یادآور شد: سال گذشته در تعطیلات نوروز ۳۷۰ هزار گردشگر در استان ایلام اسکان داده شدند که نسبت به تعطیلات نوروز سال ماقبل ۲۰ درصد افزایش داشته و امیدواریم که در تعطیلات نوروزی سال 95 بر تعداد گردشگران و مسافران نوروزی در استان ایلام افزوده شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.