معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ویژه برنامه‌های ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت امام خمینی(ره) در بقاع متبرکه و امامزادگان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

برگزاری ویژه برنامه‌های ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت امام خمینی(ره) در بقاع متبرکه و امامزادگان خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام جمال ایزدی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که با موضوع طرح نوروزی آرامش بهاری در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار شد اظهار داشت: سال‌های 1394 و 1395 مزین به نام مبارک حضرت فاطمه زهرا(س) بود و هست و در نوروز امسال ویژه برنامه‌های شهادت مظلومانه این بانوی بزرگوار در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان خراسان رضوی برگزار شد و در نوروز سال آینده هم ویژه برنامه‌های ولادت باسعادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین ولادت بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) در این بناها و مکان‌های مقدس برگزار می‌شود.
وی افزود: این ویژه برنامه‌ها در بقاع متبرکه مشهد، قوچان، درگز، تربت حیدریه، کاشمر، جوین، بردسکن، سبزوار و چند شهر و شهرستان دیگر استان با حضور حجج اسلام راستگو و دهنوی برگزار می‌شود و ضمن بیان احکام شرعی پیرامون شخصیت دختر نبوت، همسر ولایت و مادر امامت، حضرت فاطمه زهرا(س) سخنرانی می‌شود.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: بقاع متبرکه فرصت خوبی برای آرامش، نشاط و برکت بوده  و مقام معظم رهبری هم فرمودند باید این بقاع به عنوان قطب فرهنگی جامعه معرفی شوند.
ایزدی تصریح کرد: در نوروز 1394استقبال خوبی از زائران داخلی و خارجی صورت پذیرفت و سه هزار و 853 خدمه و 122 روحانی در این ایام به دو میلیون و 480 زائر خدمت‌رسانی کردند.
وی تأکید کرد: در این ایام دو میلیون 445 هزار زائر ایرانی و 35 هزار زائر غیرایرانی به بقاع متبرکه و امامزادگان خراسان رضوی مشرف شدند و از مجموع زائران تشرف یافته 98.5 درصد ایرانی و 1.5 درصد غیرایرانی بودند.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز سال 1394، 138 هزار و 723 نفر در 53 بقعه متبرکه خراسان رضوی اسکان داده شدند که 30 بقعه آن در مشهد بود و 32 هزار نفر هم از ویژه برنامه‌های لحظه تحویل سال نو بهره‌مند شدند و برای نوروز سال آینده هم افزایش حضور زائران، اسکان و خدمات‌رسانی نسبت به نوروز امسال پیش‌بینی شده است.
ایزدی گفت: در همین مدت 45 وقف در موضوعات مختلف به ثبت رسید که بیشتر شامل وقف دینی و قرآنی بود و دیگر وقف‌ها هم در حوزه‌های درمانی، آموزشی، رفاهی و غیره بود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.