سرپرست اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی گفت: ویژه برنامه‌های نوروزی حرم مطهر رضوی با محوریت حضرت فاطمه زهرا(س) و با موضوع تبیین جایگاه زن و مادر در خانواده و اجتماع برگزار می‌شود.

ویژه برنامه‌های نوروزی حرم مطهر رضوی با محوریت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سیداحمد هاشم‌آبادی ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های آستان قدس رضوی در نوروز 1395 که در سالن جلسات مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد اظهار داشت: یاد و نام مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی تولیت فقید آستان قدس رضوی را گرامی داشته و برای حجت‌الاسلام رئیسی تولیت جدید این آستان مقدس آرزوی موفقیت داریم.
وی افزود: امسال برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی و مذهبی حرم مطهر رضوی یک محوریت موضوعی دارد و با توجه به ایام و سالروز میلاد فرخنده ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا(س) این برنامه‌ها با موضوع تبیین جایگاه زن و مادر در خانواده و اجتماع برگزار می‌شود.
سرپرست اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز برگزاری برنامه‌های خانواده محور، شعار سال، خانوادگی و غیره در بارگاه منور رضوی مورد توجه واقع شده است.
هاشم‌آبادی در رابطه با ویژه برنامه سال تحویل، تصریح کرد: ویژه برنامه تحویل سال نو از ساعت 5 صبح روز یکشنبه آغاز می‌شود و تا لحظه تحویل سال ادامه می‌یابد و در بخش‌های این برنامه بیان احکام، مناجات خوانی، قرائت دعای توسل، شعر خوانی، مدیحه سرایی و سخنرانی حجت‌الاسلام راشد یزدی پیش‌بینی شده است.
وی ضمن دعوت از عموم زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی جهت شرکت در سخنرانی مقام معظم رهبری، تأکید کرد: ویژه برنامه دیدار یار و سخنرانی مقام معظم رهبری از ساعت 15:30 تا 17:30 روز یکشنبه اول فروردین ماه 1395 در رواق امام خمینی(ره) بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود و پوشش صوتی و تصویری این مراسم را از تمامی صحن‌های حرم مطهر رضوی داریم.
سرپرست اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های حرم مطهر رضوی در ایام نوروز 1395 می‌توان به 160 سخنرانی بیان احکام با حضور اساتید حوزه و دانشگاه آقایان و خانم‌ها خاتمی، راشد یزدی، عالی، میرباقری، هاشم‌زاده، حیدری، هاشمی و واله، اجرای برنامه 55 مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع)،  قرائت زیارت امین الله در 120 نوبت، برگزاری 30 ویژه برنامه فرخنده میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، 45 محفل اُنس با قرآن، 27 کارگاه قرآنی، 10 جلسه تدبر در قرآن، 20 جلسه ختم قرآن به صورت روزانه، 500 جلسه گفتمان دینی (روزانه 37 برنامه) و نشست تخصصی تبیین شعار سال با حضور آیت‌الله خاتمی در چهارم فروردین ماه اشاره کرد، همچنین کتاب بیانات مقام معظم رهبری با عنوان بهار در بهار در 10 هزار نسخه به چاپ رسیده که در اختیار زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی قرار می‌گیرد.هاشم‌آبادی گفت: سامانه تلفنی 32020 و پیامکی 30002020 آماده پاسخگویی 24 ساعته به سؤالات زائران و مجاوران امام رضا(ع) بوده است.
وی افزود: برنامه‌های فیض حضور، ماه بی‌نشان، کبوتران حرم، کاروان‌های زیارتی، بچه‌های آفتاب و حرم شناسی از 27 اسفند ماه تا 12 فروردین ماه برگزار می‌شود و 40 پیک زائر فارسی و 12 انگلیسی طراحی شده است.
سرپرست اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب نجف اشرف، بیان کرد: آستان قدس رضوی توجه ویژه‌ای در حوزه کتاب و کتابخوانی دارد و در همین راستا در نمایشگاه کتاب نجف اشرف که توسط آستان مقدس علوی از دوم تا پنجم فروردین ماه برگزار می‌شود حضور دارد.
هاشم‌آبادی تصریح کرد: در حوزه معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی آماده پذیرایی از تشرف 3 میلیون نفر به صورت روزانه هستیم و در این ایام روزانه 5 تا 11 هزار خادم حرم مطهر امام رضا(ع) آماده خدمت‌رسانی به مهمانان نوروزی عالم آل محمد(ص) حضرت علی بن موسی الرضا(ع) هستند و در مجموع 30 هزار خادم بارگاه منور رضوی به صورت میانگین هر 8 ساعت یک خدمت ویژه دارند.
وی تأکید کرد: خدام حرم مطهر رضوی در روز اول فروردین ماه از ساعت 2 بامداد تا 9 صبح  برای ویژه برنامه سال تحویل و همچنین از اذان ظهر تا اذان مغرب برای مراسم دیدار یار و سخنرانی مقام معظم رهبری حضور ویژه دارند.
سرپرست اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی درباره پوشش تصویری مراسم سال تحویل حرم مطهر رضوی، گفت: ویژه برنامه تحویل سال نو از رسانه‌های ملی و استانی به صورت مستقیم پخش می‌شود شبکه قرآن سیما از ساعت 21 تا 24 شنبه 29 اسفند ماه و 5 تا 8 یکشنبه اول فروردین ماه (تا لحظه تحویل سال) اجرای برنامه زنده از حرم مطهر رضوی دارد تا کسانی که در این زمان توفیق حضور در حرم مطهر امام رضا(ع) را نداشتند بتوانند از این طریق با این مکان مقدس ارتباط برقرار کنند که مجموعاً زمان این ارتباط زنده 6 ساعت است.
هاشم‌آبادی گفت: مراسم سخنرانی مقام معظم رهبری هم از شبکه‌های ملی و استانی به صورت مستقیم پخش می‌شود و پایگاه‌های آستان قدس رضوی هم این برنامه به صورت زنده پخش می‌کنند.
وی افزود: در ایام نوروز ویژه برنامه‌های قطار همدلی از شبکه اول سیما و دوربین شما از شبکه مستند پخش می‌شوند.
سرپرست اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی در رابطه با فعالیت‌های دفاتر امانات حرم مطهر رضوی، عنوان کرد: بالغ بر 5 هزار صندوق امانات فعال هستند و در این بخش در ایام عادی 17 نفر در هر شیفت خدمتی خدمت‌رسانی می‌کنند که در ایام خاص سال دوبرابر می‌شود.
هاشم‌آبادی تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌های این حوزه برای ایام نوروز می‌توان به آماده کردن 100 هزار بوته گل، 175 دستگاه ثابت و 30 دستگاه پرتال جهت عطرافشانی، تأمین لیوان یکبار مصرف به میزان کافی و تعبیه آن در نزدیک‌ترین مکان‌ها به آبخوری‌های حرم مطهر رضوی و30 دستگاه خودروی شست‌وشو صحن‌ها اشاره کرد.
وی تأکید کرد: همچنین در این ایام گیت‌های بازرسی حرم مطهر رضوی به ابتدای بست‌ها منتقل شده و تمامی فضاهای این مکان مقدس مفروش می‌شود و وضعیت تردد زائران نیز با سیستم مدار بسته تحت کنترل قرار می‌گیرند تا با مشکل خاصی در این بازه زمانی مواجه نباشیم.

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.