وزیر دفاع اتریش اعلام کرد که در حال بررسی کمک‌های فنی به مقدونیه برای حفاظت از مرزهای خود در مقابل هجوم پناهندگان است.

کمک اتریش به مقدونیه برای مقابله با هجوم پناهندگان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، اتریش می خواهد با تجهیزات فنی به مقدونیه در حفاظت از مرزهای خود با یونان کمک کند. به این ترتیب وین تصمیم دارد برای مقابله با هجوم پناهندگان در حفاظت از مرزهای مقدونیه با یونان به این کشور کمک کند.

وزیر دفاع اتریش در گفتگو با روزنامه "دی ولت" اظهار داشت که وزارت دفاع اتریش در حال بررسی این مسئله است که آیا ما با تجهیزات فنی از جمله تجهیزات دید در شب می توانیم به این کشور در این راستا کمک کنیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه مسیر بالکان غربی باید لزوما بر روی پناهندگان بسته باقی بماند، همچنین تصریح کرد مقدونیه با تامین امنیت مرزهای خود کار کلانی برای تمام اتحادیه اروپا انجام می دهد و از این رو باید از طرف بروکسل حمایت مالی بیشتری شود.

وزیردفاع اتریش همچنین خواستار حمایت بیشتر برای بلغارستان شده و گفت: مهاجرت های غیر قانونی در صورت به وجود آمدن مسیرهای جایگزین ادامه می یابد. ما باید به عنوان اتحادیه اروپا آن کشورهایی را که نقش مهمی را در تامین امنیت مرزها بر عهده می گیرند فراموش نکنیم.

اتریش در ماه فوریه محدودیت  پذیرش روزانه 80 پناهنده و انتقال 3200 پناهجو به آلمان را در نظر گرفته است. به این ترتیب اتریش یک حرکت زنجیره ای برای بستن مرزها بر روی پناهندگان در بین کشورهای در مسیر بالکان ایجاد کرده است. مقدونیه همواره پناهندگان کم تری را از یونان پذیرفته و تا بستن کامل مرزهای خود پیش رفته است. شرایط پناهندگان در اردوگاه ایدومنی واقع در مرز بین یونان و مقدونیه وخیم است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.