یک عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت: تحجر ، بی تفاوتی ، انفعال در برابر بیگانگان و دنیا پرستی از جمله راهکارهای دشمنان برای دور کردن حوزه های علمیه و روحانیون از انقلاب اسلامی است.

حوزه علمیه، موتور انقلاب است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، در مصاحبه با برنامه «رویداد» رادیو گفتگو، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع اعضای حوزه های علمیه و هم‌چنین سخنان روز پنج شنبه ایشان در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت:‌صحبت هایی که ایشان در این دو جمع مطرح کردند به مانند گذشته بسیار مهم و دارای پیام‌های گوناگونی است.

وی با بیان اینکه ایشان تاکید کردند که برای موفقیت انقلاب و پیروزی آرمان های آن باید خبرگان و حوزه های علمیه انقلابی بمانند و هویتشان را در این راستا حفظ کنند، تصریح کرد: حوزه های علمیه موتور انقلاب اسلامی هستند، آن‌ها از سال 42 به پیام امام خمینی(ره) لبیک گفتند و در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی داشتند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما اگر می خواهیم این انقلاب حفظ شود حوزه های علمیه باید هویت خود را به مانند قبل حفظ کنند و انقلابی بمانند، گفت:‌ این وظیفه فقط بر عهده خبرگان و حوزه های علمیه نیست بلکه تمامی نخبگان در این ارتباط دارای نقش مهمی هستند.

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه باید توجه ویژه ای به نگرانی‌هایی که ممکن است مقام معظم رهبری نسبت به آینده انقلاب و نظام داشته باشند ، داشته باشیم و همه باید در جهت انقلابی ماندن عمل کنیم، تصریح کرد: البته ممکن است جریان های متحجر و خودباخته در برابر این تفکر به صورت رسمی و غیررسمی مقاومت کنند ولی وظیفه اصلی ما این است که در مسیر واقعی امامت و مکتب اسلام حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه دشمنان از روش های مختلفی برای انقلابی زدایی از حوزه های علمیه استفاده می‌کنند ، افزود:‌بی تفاوتی نسبت به سرنوشت انقلاب بزرگترین گناه است و نخبگان نباید نسبت به انقلاب و آینده آن بی‌تفاوت باشند و نعوذ بالله آن را ریشخند کنند و یا در مورد آن نقد تخریبی  داشته باشند.

دری نجف ابادی تاکید کرد:‌ انفعالی عمل کردن در برابر غرب و ادعاهای غرب نیز مسأله خطرناکی است که باید به آن توجه جدی داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.