قدس آنلاین: رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه فساد در شهرداری به صورت چشمگیری کاهش پیدا کرده است، گفت: کارمندان شهرداری انسان های پاک دستی هستند، البته ممکن است شخصی شیطنت کرده و ذائقه مردم را تلخ کند اما اغلب کارمندان شرافت خود را برای مسئله‌ای کوچک مخدوش نمی‌کنند.

فساد در شهرداری کاهش پیدا کرده است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، رضا امینی در نشست خبری خود باخبرنگاران تصریح کرد : امسال در مدیریت شهری اتفاقات زیادی رخ داد و تغییراتی در این مدیریت رقم خورد که خلاقیت را می توان در نحوه مدیریت شهر ملاحظه کرد.
وی افزود: بعد از یک دوره 12 ساله و پس از خدمات شبانه روزی سید مرتضی سقائیان نژاد مدیریت جدید شهرداری با رای قاطع 19 نفره شورای شهر به مهدی جمالی نژاد واگذار شد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد : در این مدت شاهد خلاقیت، شکوفایی و ابداعات در مدیریت شهری هستیم و تکاپو در فعالیت های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی ایجاد شده است.
امینی خاطرنشان کرد: این اقدامات حاصل تجربیات 20 ساله دکتر جمالی نژاد در وزارت کشور، استانداری و شهرداری است.
وی اظهارکرد : شورای شهر نیز با همگرایی منطقی تمام تلاش خود را به کار بسته تا با هم پوشانی ظرفیت های خود با شهرداری زمینه خدمات رسانی برای شهر را فراهم کند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تصویب لایحه بودجه شهر ادامه داد: بودجه شهر در سال جاری، 2 هزار و 600 میلیارد تومان پیش بینی شد که با طرح تشویقی که در عید فطر و به دنبال آن در بهمن ماه در زمینه صدور پروانه ساختمانی در نظر گرفته شده رونق بیشتری در بخش مسکن ایجاد شده است.

میدان امام علی (ع) محرک توسعه بافت فرسوده

امینی در ادامه به پروژه میدان امام علی (ع) اشاره کرد و افزود: قبل از اجرای این طرح تفاهم نامه ای مابین شهرداری، راه و شهرسازی و استانداری امضا شد تا این طرح اجرایی شود.
وی با بیان اینکه متاسفانه به جزء شهرداری کسی اقدامی انجام نداد، تصریح کرد: پروژه میدان امام علی (ع) به عنوان محرک توسعه بافت فرسوده طراحی شد و هزاران زمین در این محدوده آزادسازی شده است.
رئيس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارکرد : متاسفانه منابع دولتی نرسید اما شهرداری در بودجه سال آینده اعتبار خوبی برای این طرح پیش بینی کرده است.
امینی بیان کرد: پارکینگ کمرزرین به مناقصه گذاشته شده و قرار است طی 18 ماه تکمیل شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه فساد در شهرداری به صورت چشمگیری کاهش پیدا کرده است، گفت: کارمندان شهرداری انسان های پاک دستی هستند، البته ممکن است شخصی شیطنت کرده و ذائقه مردم را تلخ کند اما اغلب کارمندان شرافت خود را برای مسئله‌ای کوچک مخدوش نمی‌کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: همه با تعاریف مختلف فساد آشنا هستند و آنچه در ادارات یاد می شود فساد اداری و اقتصادی است.
وی به راه اندازی خطوط بی.آر.تی در شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: خط شرقی -غربی بی.ارتی در دست اجراست و برای سال آینده نیز 5 خط پیش بینی شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا در خصوص بافت فرسوده شهر گفت: در احیای بافت فرسوده شهرعلاوه بر اراده مالکان، رفع گلوگاههای محلی اهمیت بسیاری دارد.
امینی با اشاره به اینکه آزادسازی در بافت های قدیمی واقعا سخت است، افزود: جلسه ای با بانک مرکزی برگزار شده تا وام های بافت فرسوده افزایش یابد بر این اساس شهرداری ها باید با رفع گلوگاهها نسبت به ایجاد رغبت در شهروندان جهت نوسازی پلاک خود اقدام کنند.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.