قدس آنلاین: استاندار خراسان شمالی گفت: بیش از ۹۰ درصد ، موافق تصمیمات شهرداران بودیم و باقی مانده آن یا مشکل قانونی داشته و یا خواستار تهیه طرح جامع تری بودیم.

اکثر تصمیمات شهرداران مورد موافقت قرار گرفته است

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد،سید علی اکبر پرویزی در نشست با شهرداران شهرهای استان ضمن تشکر از تلاش های شهرداران و تحمل مشکلات مالی اظهار داشت:شهرداری ها تقریبا در طول تاریخ همواره با مشکلاتی مواجه بودند.

  وی افزود:در سال جاری جاهایی که مدیریت شهرداری و شوراها تلاش بیشتری داشتند و تصمیمات بهتری را نیز اتخاذ کردند، شاهد توفیقات  خوبی  بوده ایم.
مهندس پرویزی  خاطر نشان کرد : هر چقدر تعامل شهرداران با اعضای شوراها و فرمانداران شهرستانها در جهت حل مشکلات بخشی و شهرها بیشتر باشد و شهرداران مشکلات شهرداری ها را به شوراها منتقل کنند، کمتر مسائل حاشیه ای بوجود می آید.

وی در خطاب به شهرداران تاکید بسیاری بر زیباسازی مسیر تردد مسافران و زائران و اماکن عمومی داشت و افزود:شهرداران باید تلاش کنند تا حداقل های لازم را برای مسافران و زائران فراهم کنند.
پرویزی خاطرنشان کرد: امسال 6 هزار و 500 میلیارد تومان برای شهرداری ها از محل مالیات بر ارزش افزوده و کمک های عمرانی دولت پیش بینی شده بود که یک سوم این اعتبارات محقق شده و امیدواریم در روزهای آتی باقی مانده این اعتبارات را بتوانیم جذب کنیم.
وی بیان کرد:همچنین ردیفی در برنامه ششم تحت عنوان ساماندهی حاشیه شهرها در نظر گرفته شده که بخشی  را دولت ، بخشی نیز از محل عوارض منابع شهرداری ها و بخشی دیگر نیز با کمک و مشارکت مردم محقق خواهد شد تا بتوانیم این موضوع را به درستی مدیریت کنیم.
پرویزی در ادامه اضافه کرد: می توان از منابع عمومی دولت به شهرداری ها کمک کرد.
استاندار خراسان شمالی تحویل قیر رایگان توسط دولت را نیز کار بزرگی عنوان کرد که شهرداران می توانند از این فرصت بهترین بهره را برده و به عنوان یک فعالیت شاخص خود به مردم معرفی کنند.
سید علی اکبرپرویزی در ادامه توضیح داد:شهرداران باید کار آسفالت معابر را موردتوجه قرار دهند و امیدواریم این موضوع نیز برای سال آینده  پیش بینی شود.
وی تصریح کرد: در اعتبارات  سال 95 و روش های پرداخت آن تغییراتی صورت می گیرد که شهرداران باید منطبق با این خواسته ها اطلاعات لازم را ارایه دهند.
پرویزی اظهار داشت:اگر شهرداران در خصوص آرایی که هیات عمومی دیوان عدالت اداری ابطال کرده اقداماتی انجام دهند به نوعی تخلف کرده و باید پاسخگو باشند.
وی افزود: امیدواریم سال 95 بهبودی و رونق اقصادی را شاهد باشیم تا بتوانیم به شهرداری ها کمک کنیم.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.