قدس آنلاین – سبزوار : قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: ۳۲ درصد گلزارهای شهدا در سطح این استان نیاز به ساماندهی دارند لذا ستادی به همین منظور در استانداری خراسان رضوی تشکیل شده است.

استفاده از ظرفیت خانواده شهدا به عنوان ذخیره های انقلاب در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موثر است 

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار قاسم ملکدار در مراسم معرفی رئیس جدید بنیاد شهید و امور ایثاگران سبزوار افزود: این ستاد برنامه های ریزیها را برای ساماندهی گلزارهای شهدا انجام داده و به بنیاد شهید ابلاغ می کند لذا بر اساس اعتبارات پرداختی از سوی این ستاد کار ساماندهی گلزهرهای شهدا صورت می گیرد.

وی تصریح کرد : رشد علمی و اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگر، ایجاد شبکه های اجتماعی ایثار و شهادت، برپایی تشکلهای نخبگان در بین خانواده های معظم ایثارگران و شهدا و توانمندسازی این خانواده ها مورد توجه است.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی اظهار داشت : استفاده از ظرفیت پدران، مادران و همسران شهدا به عنوان ذخیره های انقلاب اسلامی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موثر است لذا هم اینک افزون بر دو هزار نفر از مادران و همسران شهدا در قالب لشگرهای قرآنی در سطح استان وظیفه ترویج این فرهنگ را برعهده دارند.

طی این مراسم سعید ناوی به عنوان رئیس جدید بنیاد شهید و امور ایثاگران سبزوار معرفی و از خدمات احمد مهری رئیس پیشین این نهاد قدردانی شد.

خراسان رضوی با 15 هزار گلزار شهدا مفتخر به داشتن 17 هزار شهید است. بنیاد شهید و ایثارگران خراسان رضوی از حیث شهدا و افراد تحت پوشش سومین استان کشور محسوب می شود. 10 هزار فرزند شهید و جانباز بالای 25 درصد دانشجو در این استان تحت پوشش بنیاد شهید هستند. هفت هزار فرزند شهید نیز در 105 مدرسه شاهد خراسان رضوی تحصیل می کنند. / انتهای پیام

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.