مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی گفت: توسعه مراکز ساخت دست و پای مصنوعی در اولویت هلال احمر خراسان رضوی است.

توسعه مراکز ساخت دست و پای مصنوعی در اولویت هلال احمر خراسان‌رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ستاد خبری جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، سید مجتبی احمدی ظهر امروز در حاشیه بازدید از پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای جمعیت هلال احمر سبزوار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در گذشته تعداد 15 شعبه جمعیت هلال احمر در سطح استان فعال بود که این تعداد با اضافه شدن هفت شعبه در سال گذشته به  22 شعبه رسیده است.
وی با بیان اینکه افزایش شعب هلال احمر در سطح شهرستان منجر به جذب نیروی جدید، تمرکز زادیی در حوزه توزیع امکانات، افزایش توان عملیاتی در استان می‌شود، افزود: در صورت حمایت فرمانداری های استان شش دفتر دیگر این جمعیت در سال ۹۵ راه اندازی می شود.مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به اینکه تعداد چهار پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در سطح استان از نعمت ساختمان مجهز محروم هستند ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح‌های عمرانی باید از محل استانداری تامین شود که متاسفانه کمبود منابع مالی سبب شده تا این اعتبارات تخصیص پیدا نکند.
وی گفت: جمعیت هلال احمر وظیفه‌ای در زمینه احداث ساختمان برای پایگاه‌های جاده‌ای ندارد و این اعتبارات باید از منابع استانی تامین شود و وظیفه ما تامین امکانات مورد نیاز یک پایگاه جاده‌ای اعم از نیرو و آمبولانس است.
احمدی با اشاره به افزایش پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر در استان نیز گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش پایگاه‌های جاده‌ای در استان نداریم.
وی گفت: با توجه به تصویب طرح ایجاد سازمان ملی اورژانس کشور و ابلاغ دولت در راستای کاهش موازی کاری‌های بین جمعیت هلال احمر و اورژانس 115 در حال حاضر برنامه‌ای در جمعیت هلال احمر کشور نیز برای افزایش این پایگاه‌ها پیش بینی نشده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی عنوان کرد: ما در انتظار هستیم تا سازمان ملی اورژانس کشور و به تبع آن استان، برنامه خود را برای استقرار پایگاه جاده‌ای اعلام کند، تا ما نیز بتوانیم با کاهش میزان موازی کاری‌ها پایگاه‌های مورد نیاز خود  در جمعیت استان را جانمایی و ایجاد کنیم.
احمدی با اشاره به تقسیم استان خراسان رضوی به چهار منطقه امدادی تصریح کرد:  با این تقسیم بندی سرعت عملیات امداد رسانی ما در هنگام حوادث افزایش می‌یابد.
وی یکی از مهمترین رویکردها در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی را توسعه مراکز ساخت دست و پای مصنوعی(ارتز و پروتز) دانست و افزود: در همین راستا پیشنهاد احداث یک مرکز بستری توانبخشی در استان خراسان رضوی به جمعیت هلال احمر کشور داده شده که در انتظار پاسخ مثبت آنان هستیم.
احمدی گفت: ما برنامه خاصی برای افزایش درمانگاه‌ها در استان نداریم و در حال حاضر فعالیت مراکز درمانگاهی ما در شهرستان‌های مشهد، نیشابور و تربت‌حیدریه مطلوب است.
وی افزود: با توجه به کمبود جدی نیرو در جمعیت هلال احمر کشور، مجوز استخدام 750 نیرو گرفته شده که از این میزان 44 نفر سهمیه استان خراسان رضوی است.
طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر در استان خراسان رضوی با 25 پایگاه ثابت امداد و نجات بین شهری، 19 پایگاه موقت و سیار و یک پایگاه هوایی که دارای یک دستگاه بالگرد است از 25 اسفندماه سال آغاز شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.