رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: ۲۵ هزار نیروی امدادگر و نجاتگر و ۱۵۰۰ پزشک و پرستار ما را در این طرح یاری می‌کنند.

فعالیت ۲۵۰۰۰ امدادگر و ۱۵۰۰ پزشک و پرستار در طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر

به گزارش ستاد خبری جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، سیدامیر‌حسین ضیائی عصر امروز در حاشیه بازدید از پایگاه امداد و نجات جاده‌ای جمعیت هلال‌احمر این شهرستان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: اعضای داوطلب هلال‌احمر خدمات ارزنده‌ای را در طول سال به مردم ارائه می‌کنند و افراد زیادی از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.
ضیائی با اشاره به آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی در کشور تصریح کرد: 25‌هزار نیروی امدادگر و نجاتگر و 1500 پزشک و پرستار ما را در این طرح یاری می‌کنند.
وی با اشاره به استقرار بیش از 1200 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای ثابت و سیار در این طرح خاطرنشان کرد: تعداد 3 هزار دستگاه انواع خودروی های نجات و آمبولانس نیز در این طرح به کارگیری می‌شوند.
رئیس جمعیت هلال احمر کشور با تاکید بر تقویت ناوگان هوایی این جمعیت گفت: در حال حاضر 19 استان کشور از نعمت پایگاه امداد هوایی در کشور بهره‌مند هستند که تلاش  شده تا همه استان‌های کشور از این نعمت بهره‌مند شوند.
وی با بیان اینکه براساس برنامه ریزی ما این تعداد در سال 95 بایستی به 25 پایگاه افزایش یابد گفت: امیدواریم با حل شدن مشکلات اعتباری در سال آینده شاهد این تحول مهم باشیم.
رئیس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به استخدام 700 نیروی نجاتگر ویژه پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای در اردیبهشت ماه سال آینده  از طریق آزمون سنجش گفت: اولویت مهم در این آزمون استخدام نیز با نجاتگران فعال در جمعیت هلال احمر است.
ضیائی با اشاره به اخذ مجوز واردات آمبولانس در سال آینده گفت: در این زمینه ما در انتظار تامین اعتبارات هستیم.
وی افزود: فعالیت‌ها و خدمات اورژانس 115 و جمعیت هلال‌احمر براساس قانون تنها به عنوان نیروی کمکی با اورژانس کشور همکاری می‌کنیم‌.
ضیائی با تاکید بر‌اینکه مهمترین ماموریت ما در جمعیت هلال‌احمر انجام رهاسازی و نجات مصدومین‌ گیر‌افتاده در حوادث رانندگی و سوانح دیگر است، عنوان کرد: ما در مواقع غیر بحرانی همکاری لازم را در انتقال و انجام خدمات امدادی با اورژانس 115 داریم.
وی با اشاره به راه‌اندازی مراکز درمانی همو دیالیز در مراکز استان‌ها گفت: یکی دیگر از کارهای ما در سال آینده تقویت و توسعه مراکز توانبخشی و راه‌اندازی بیمارستان‌های تخصصی توانبخشی در سطح کشور است.
ضیایی با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها منوط به تامین اعتبارات مورد نیاز آن است اضافه کرد: متاسفانه در کشور تنها یک بیمارستان تخصصی توانبخشی داریم که وابسته به جمعیت هلال احمر است.
وی با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی بایستی در سال 94 طرح‌های نیمه تمام عمرانی بالای 70 درصد در سطح این جمعیت تکمیل شود یادآور شد: متاسفانه به دلیل بروز مشکلات اعتباری این طرح‌ها نیز به تمام نرسیده است.
ضیایی همچنین در حاشیه بازدید از کمپ ایمنی و سلامت مسافران نوروزی شهرستان سبزوار اظهار داشت: در این طرح تعداد 750 پست و کمپ ثابت در مبادی ورودی و خروجی شهرها  و 300 گروه سیار زیر نظر سازمان جوانان این جمعیت وظیفه ارائه خدمات در محدوده‌های حادثه خیز استان ها را برعهده دارند.
وی گفت: در کنار این پست و کمپ‌ها، ایستگاه‌های سلامت، فضای دوستدار کودک، چادر ایمنی و خیمه‌های نماز ایجاد شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.