رئیس جمعیت هلال احمر کشور، ارائه خدمات سلامت به حاشیه نشینان شهرها و تقویت و توسعه مراکز توانبخشی را از جمله اولویت‌های این جمعیت برای سال ۹۵ دانست.

اولویت های جمعیت هلال احمر کشور  اعلام شد/ استخدام ۷۰۰ نفر در جمعیت هلال احمر برای سال ۹۵/لزوم توجه ویژه به حاشیه شهر

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ستاد خبری جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، دکتر سید امیر محسن ضیایی در حاشیه بازدید از پایگاه امدادو نجات کاهک سبزوار با بیان این مطلب افزود: وضعیت نامناسب زندگی و مسائل بهداشتی و بیماری‌ها در حاشیه بعضی از کلان‌شهرها، موضوعات مدنظر هلال احمر در راستای توسعه سلامت و بهداشتی عمومی است.
وی تصریح کرد: براساس نیازسنجی و بررسی انجام شده، توسعه و تقویت مراکز توانبخشی نیز در دستور کار است و در این زمینه همکاری خوبی با وزارت بهداشت صورت گرفته و سعی می‌کنیم در سال 95 حداقل یک مرکز دیالیز مجهز  در هر استان کشور داشته باشیم.
رئیس جمعیت هلال احمر  تاکید کرد:  در صورت تامین اعتبار و هزینه های لازم، راه اندازی مرکز توانبخشی پیشرفته برای استان‌هایی که ضرورت این امر احساس می‌شود را در دستور کار داریم که کمک‌های مردمی نیز نقش مهمی در این راستا می‌تواند ایفا کند.
دکتر ضیایی یادآوری کرد: در حال حاضر، صرفا مرکز نورافشار تهران، به‌عنوان مرکز تخصصی جمعیت هلال احمر کشور فعال است که راه اندازی چنین مراکزی در سایر کلانشهرها نیز ضروری به نظر می‌‍رسد.
وی درباره توسعه مراکز امدادی و ساخت پایگاه های بین شهری هلال احمر نیز گفت: در سال 94، اولویت ساخت و ساز با پروژه هایی بود که بالای 70 درصد کار  آن‍ها انجام شده بود که اگر اعتبارات هلال احمر به طور کامل محقق شود علاوه بر آن‌ها برای سال 95، برخی پایگاه های فاقد ساختمان یا موارد ضروری در جاده های پرحادثه را پس از جانمایی تخصصی مدنظر داریم.
رئیس جمعیت هلال احمر همچنین از برنامه ریزی برای استخدام 700 نفر نیرو در این نهاد مردمی با اولویت امدادگران و نجاتگران فعلی این جمعیت و پس از برگزاری آزمون استخدامی سراسری در سال 95 خبرداد.
دکتر ضیایی در پایان بازدید نوروزی خود از استان خراسان رضوی، ضمن تخصیص مبلغ 500 میلیون ریال به منظور راه‌اندازی پایگاه جاده‌ای امداد و نجات ابراهیم‌آباد، تصریح کرد: این مبلغ درصورت مشارکت 500 میلیون ریالی داوطلبان و خیران سبزوار، تامین اعتبار می‌شود.
وی درخصوص راه‌اندازی شعبه داورزن نیز وعده داد که درصورت اختصاص مکان مناسب از سوی این شهرستان و همکاری مسئولان بومی، با توجه به نیاز و ضرورت توجه به این امر در این منطقه پرحادثه ، پروژه مذکور در دستور کار این جمعیت قرار می‌گیرد.
شایان ذکر است رئیس هلال احمر کشور در بازدید از پایگاه حکم آباد جوین سبزوار نیز مبلغ یک میلیاردريال برای تکمیل ساختمان این پایگاه امداد و نجات اختصاص داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.