مدیر فرهنگسرای بهشت شهرداری مشهد از برگزاری نمایشگاه روایت گوهرشاد در ایام نوروز خبر داد و گفت: در این نمایشگاه سیر اتفاقاتی که منجر به قیام مردم در مسجد گوهرشاد شده است با تصاویر تاریخی به نمایش گذاشته می شود.

نمایشگاه «روایت گوهرشاد» در منطقه ثامن مشهد برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، مجید عسگری، مدیر فرهنگسرای بهشت شهرداری مشهد در گفتگو با خبرنگار معاونت فرهنگی شهرداری مشهد اظهار کرد: امسال به مناسبت ایام نوروز دو برنامه محوری در دستور کار فرهنگسرا قرار گرفته است که برنامه نخست در محل فرهنگسرا و پارک موضوعی مفاخر و برنامه بعدی در یکی از خانه های قدیمی در خیابان نواب صفوی به نام خانه توکلی در منطقه ثامن مشهد اجرا و برگزار می شود.
وی افزود: از جمله برنامه هایی که در محل فرهنگسرای بهشت و پارک موضوعی مفاخر اجرایی می شود معرفی موزه بازار مشاغل قدیمی مشهد است که با همکاری مدیریت فرهنگی و گردشگری معاونت فرهنگی شهرداری مشهد نیز طرح «محله گردی» اجرایی خواهد شد.
مدیر فرهنگسرای بهشت شهرداری مشهد ابراز کرد: در راستای اجرای طرح محله گردی یک گروه مستند ساز و فعال عرصه بازیگری بعدازظهرها محله چهارباغ  را در ابعاد مختلف، خیابان ها و مشاغل قدیمی این محله را به مردم توضیح خواهند داد و دوستانی که اهل روایتگری و نقالگری هستند نیز مردم را به بازدید از این غرفه ها دعوت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه در ایام نوروز نمایش های خوبی نیز جهت اکران آماده شده است، گفت: ساعات بازدید از برنامه های فرهنگسرای بهشت از 17 الی 20 شب است.
عسگری در خصوص طرح روایت گوهرشاد نیز تصریح کرد: با توجه به اینکه فرهنگسرای بهشت به مدت شش ماه به عنوان دبیرخانه ملی طرح گوهرشاد از سوی معاونت فرهنگی شهرداری مشهد انتخاب شده است در این طرح که با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری منطقه ثامن و شرکت عمران و مسکن سازان ثامن تمامی اتفاقات و رویدادهای تاریخی دوران رضاخان را که منجر به قیام مردم و کشتار ناجونمردانه مردم نیز شد را در قالب تصاویر تاریخی به نمایش گذاشته می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.