مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (E.O.C) جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از امداد رسانی به حادثه‌دیدگان ۲۸ حادثه رخ داده در خراسان رضوی خبر داد.

امداد رسانی به حادثه‌دیدگان ۲۸ حادثه رخ داده در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ستاد خبری جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، سیدجواد زرگر در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح هلال بهشت (طرح ملی امداد و نجات و ایمنی سلامت) تا این لحظه 28 حادثه در خراسان رضوی به وقوع پیوسته که از این تعداد 21 مورد آن حوادث جاده‌ای بوده است که شامل 8 مورد برخود، 12 مورد واژگونی و یک مورد انحراف بوده است.
وی افزود: در این مدت متأسفانه دو نفر از هموطنانمان بر اثر تصادف پژو 405 با عابر پیاده در کیلومتر 3 جاده ملک‌آباد به مشهد در 25 اسفند ماه و برخورد کامیون با با موتور سوار در کیلومتر 30 جاده سبزوار به نیشابور در تاریخ 28 اسفند ماه فوت کردند.
مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (E.O.C) جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به آمار مصدومان و حادثه‌دیدگان، خاطرنشان کرد: در این مدت 79 حادثه‌دیده و 51 مصدوم در استان داشتیم که 25 نفر از مصدومان به مراکز درمانی انتقال یافتند و در 5 مورد هم درمان سرپایی صورت پذیرفت.
زرگر تصریح کرد: در این ایام 367 نیروی عملیاتی با 45 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آموبلانس، 17 دستگاه خودروی نجات، 34 دستگاه خودروی کمک‌دار سبک، 2 دستگاه خودروی ارتباطات و یک دستگاه بالگرد امداد در خراسان رضوی به مسافران نوروزی خدمت‌رسانی می‌کنند.
وی تأکید کرد: پرواز بالگرد در محورهای مشهد-باغچه-نیشابور-سبزوار- کاهک و بلعکس با 4 ساعت پرواز و 3 سورت صورت پذیرفت و هم‌اکنون این بالگرد در محور ورودی خراسان رضوی از سمت شمال کشور در کیلومتر 13 محور قوچان-فاروج (امامزاده سلطان ابراهیم(ع)) مستقر است.
مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (E.O.C) جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه تا این لحظه 28حادثه در استان به وقوع پیسوته است، گفت: در این مدت 3 حادثه در مشهد، 4 حادثه در سبزوار، 4 حادثه در تربت حیدریه، 3 حادثه در نیشابور، 3 حادثه در بردسکن، 2 حادثه در قوچان، 2 حادثه در تربت جام، 2 حادثه در خواف، یک حادثه در جوین، یک حادثه در رشتخوار، یک حادثه در فریمان و یک حادثه در فریمان رخ داده است.
زرگر گفت: تا این لحظه خدمات امداد و نجات به 32 هزار و 891 نفر ارائه شده که شامل 25 هزار 896 نفر در پست‌های ایمنی و سلامت، هزار و 701 نفر در ایستگاه‌های سنجش سلامت، هزار و 6 نفر در خیمه‌های نماز، هزار و 681 نفر در ایستگاه‌های دوستدار کودک و دو هزار و 605 نفر در نمایشگاه بوده است.
وی افزود: جوانان داوطلب در این طرح 454 نفر هستند که تا این لحظه اقدام به توزیع 14 هزار و 430 قلم اقلام توزیعی شامل 4 هزار و 962 نقشه راهنمای استان و مشهد، 4 هزار و 739 بروشور و 4 هزار و 702 محصول فرهنگی نموده‌اند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.