۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
کد خبر: 361640

وقتی کسی اسم ساحل رو می آورد احتمالا همه ما ساحلی با شن های قهوه ای و یا کرم رو به یاد می آوریم که موج ها تند و تند بهش می رسند . اما مکان های شگفت انگیزی روی این کره خاکی وجود دارند که با تصورات ما ممکنه خیلی فرق داشته باشند.

۱۰ ساحل شگفت انگیز در جهان+تصاویر

ساحل نواجیو (Navagio Beach)
ساحل نواجیو یا ناواجیو یک خلیج کوچک شنی جدا شده در جزیره زاکینسُس یا زاکینتوس (Zakynthos island) است که تنها با قایق قابل دسترسی می باشد. این یکی از سواحل تجاری در یونان است که اغلب در کارت پستال ها برجسته می باشد. ساحل نواجیو محل کشتی شکسته قاچاقچیان است و دارای صخره سنگ آهک، سواحل شنی سفید و آبی شفاف است. جای تعجب نیست که این ساحل خیره کننده هر ساله هزاران گردشگر را جذب می کند.

 

سواحل شگفت انگیز دنیا

سواحل شگفت انگیز دنیا

بَس (The Baths)
ساحل بس در راس جنوبی ویرجین گُردا (Virgin rda) ، سومین جزیره از جزیره های بکر انگلستان قرار دارد. تخته سنگ گرانیتی بزرگ در ساحل قرار دارد که تشکیل تونل های دیدنی و جذاب را می دهند و غارهایی که رو به دریا ، سیل و جزر و مد باز هستند. ساحل های شنی پوشیده از نخل های گرمسیری هستند که به تاثیر دراماتیک ساحل اضافه می کنند.
 

سواحل شگفت انگیز دنیا

سواحل شگفت انگیز دنیا

تاپوآتای (Tapuaetai)
تاپوآتای جزیره ای کوچک در جزیره مرجانی آیتوتاکی (Aitutaki) در جزایر کوک (Cook Islands) می باشد. این جزیره برخی از چشم اندازهای وسیع از تالاب آیتوتاکی را ارائه می دهد و بسته به جزر و مد می توانید در ساحل شنی با فاصله ای مناسب قدم بزنید. جایزه "ساحل برتر استرالیا" که در ژوئن 2008 در سیدنی برگزار شد به این جزیره اهدا شد.

 

سواحل شگفت انگیز دنیا

سواحل شگفت انگیز دنیا

زلاتنی رَت (Zlatni Rat)
زلاتنی رَت (دماغه طلایی) در میان معروف ترین سواحل اروپا قرار دارد و یکی از جاذبه های توریستی برتر در کرواسی می باشد. این ساحل در نزدیکی شهر بُل (Bol) ، در ساحل جنوبی جزیره برک قرار دارد و ساحل باریک سنگ ریزه های سفید می باشد. شکل شگفت انگیز ساحل با جزر و مد و جریانات باد تغییر می کند. در سال 2009 ، این ساحل به عنوان 10 ساحل برتر در جهان نامگذاری شد.

 

سواحل شگفت انگیز دنیا

سواحل شگفت انگیز دنیا

اولودنیز (Oludeniz)
اولودنیز یک روستای کوچک در سواحل جنوب غربی ترکیه در دریای اژه می باشد.این خلیج شنی در دهانه اولودنیز ، در تالابی آبی رنگ قرار دارد. این ساحل برای سایه های فیروزه ای رنگش معروف می باشد و یکی از سواحل برای عکس برداری در دریای مدیترانه است. همچنین اولودنیز با توجه به چشم اندازهای وسیع و منحصر به فردش به عنوان یکی از بهترین نقاط جهان در نظر گرفته می شود.

 

سواحل شگفت انگیز دنیا

سواحل شگفت انگیز دنیا

خلیج ترونک (Trunk Bay)
خلیج ترونک ، پارک ملی ساحلی در سنت جان در جزایر ویرجین ، ایالت متحده است. به عنوان یکی از زیباترین سواحل جهان توسط انجمن جغرافیای ملی در جذب مسافران سفر دریایی دارای رتبه برتر می باشد. امکانات در ساحل شامل ساندویچ فروشی ، دوش ، سرویس بهداشتی ، نجات غریق و غواصی در صخره های مرجانی می باشد.

 

سواحل شگفت انگیز دنیا

سواحل شگفت انگیز دنیا

خلیج مایا (Maya Bay)
مایا خلیجی کم عمق است که توسط یک حلقه از تپه سنگ های آهکی شیب دار کو فی فی له احاطه شده است، و دومین جزیره بزرگ از جزیره های فی فی می باشد. این خلیج دارای موجودات دریایی فوق العاده و نقطه ای مورد علاقه برای غواصان است. مایا پس از سال 2000 با فیلم ساحل که در اینجا تصویربرداری شد به شهرت جهانی رسید و امروزه بسیاری از گردشگران تنها برای دیدن این ساحل به کو فی فی می آیند.

 

سواحل شگفت انگیز دنیا

سواحل شگفت انگیز دنیا

ساحل پناهگاه سفید (Whitehaven Beach)
این ساحل در جزیره عید پاک (Whitsunday Island) واقع شده و دارای 6 کیلومتر طول و متشکل از شن و ماسه بسیار ریز سفید است که در واقع 98 درصد سیلیس خالص می باشد. در واقع این شن و ماسه بسیار خالص است و در ساخت و ساز لنز تلسکوپ هابل استفاده می شود. در انتهای شمالی این ساحل ، پناهگاه ساحلی زیبا که جزر و مد شنها را تغییر می دهد و تلفیق زیبایی از رنگ ها را ایجاد می کند وجود دارد.

 

سواحل شگفت انگیز دنیا

سواحل شگفت انگیز دنیا

تولوم (Tulum)
تولوم در ساحل شرق شبه جزیره توکان واقع شده است. این ساحل زمانی به عنوان بندر مهم شهر مایا در نظر گرفته می شد. تولوم حدود 1200 میلادی زمانی که تمدن مایا در حال نزول بود ، ساخته شد. با این حال این ساحل گرمسیری ، یکی از جاذبه های توریستی برتر در مکزیک است و بهشتی برای عکاسان و هنرمندان می باشد.

 

سواحل شگفت انگیز دنیا

سواحل شگفت انگیز دنیا

آنسه د آرجنت (Anse Source D`Argent)
آنسه د آرجنت یا آنسه سورس دی آرجنت در لا دیگو (La Digue) ، یکی از کوچکترین جزیره های سیشل (Seychelles) واقع شده است. این ساحل یکی از بهترین ها برای عکاسی می باشد و عکس آن در مجلات بی شمار سفر وجود دارد. این مکان شامل ترکیبی از تخته سنگ گرانیت بزرگ و سواحل ماسه صورتی با درختان نارگیل می باشد.

 

سواحل شگفت انگیز دنیا

سواحل شگفت انگیز دنیا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.