همزمان با فراسيدن بهار طبيعت و با توجه به حضور و بازديد خيل عظيمي از گردشگران و مسافران نوروزي و نيز علاقه مندان و دوستداران حكيم ابوالقاسم فردوسي از مجموعه فرهنگي – تاريخ توس و آرامگاه فردوسي، نمايشگاه "نگاره هاي شاهنامه در سير تاريخي نقاشي ايران در توس برگزار شد

برپايي نمايشگاه " نگاره هاي شاهنامه در سير تاريخي نقاشي ايران " در آرامگاه فردوسي

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومي دبيرخانه ستاد اجرايي خدمات سفر استان خراسان رضوي، اين نمايشگاه شامل تعدادي از آثار استاد كريم اسكندري است كه در كنار آرامگاه فردوسي برگزار شده است.

استاد اسكندري در خصوص برگزاري اين نمايشگاه و در تشريح نحوه گزينش و آماده كردن آثار حضور در اين نمايشگاه گفت: 40 تابلو و نگاره براي نمايش در اين نمايشگاه انتخاب شده كه با در نظر گرفتن سير تاريخي نقاشي ايران از بين نگاره هاي موجود در كهن ترين نسخ مصور شاهنامه تا شاهنامه هاي منتشر شده در دوره معاصرگزينش شده و تلاش گرديده است تا ضمن بيان تاثير شاهنامه در روند تكامل و شكل گيري نقاشي ايران، گزارش از سيك هاي مختلف نگارگري در شاهنامه فردوسي ارائه شود.
اين نمايشگاه در حقيقت فرصت مغتنم براي معرفي بهتر شاهنامه فردوسي و پيوند ويژه با هنر نقاشي است.
يادآور مي شود در كنار اين نمايشگاه انواع چاپ هاي نفيس شاهنامه، آثار صنايع دستي سنگي با موضوع شاهنامه، نمونه هايي از چاپ داستان هاي شاهنامه بر روي سراميك و ... به نمايش درآمده است.
علاقه مندان بريا بازديد از اين نمايشگاه مي تواند تا 15 فروردين ماه 95 همه روزه از ساعت 8 صبح الي 19 به مجموعه فرهنگي – تاريخي توس مراجعه كنند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.