۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰
کد خبر: 361865

فقر والدین اهل قاره آفریقا نمی‌گذارد آنها از عهده تامین مخارج یک جراحی اورژانسی برای کودک خود برآیند.

رشد غیر طبیعی دهان یک کودک + عکس

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازمیزان،  پسربچه یک ساله اهل زیمباوه به نام(prosper mathe) دچار  بیماری  خاصی به نام (haemangioma) است که بر اثر آن رشد سلول‌های لب او بسیار بیشتر از حد عادی است.

گفتنی است؛ رشد سلول‌های لب بویژه لب پایین در این کودک به حدی است که امکان خفگی برای او وجود دارد.
بررسی‌ها نشان می‌دهند: خانواده فقیر این کودک از نهادهای بین‌المللی جهانی برای تامین هزینه انجام جراحی فرزندشان کمک خواسته‌اند.
این کودک در ظاهر عادی به دنیا آمد اما خیلی زود پدر و مادرش متوجه برجستگی لب بالا و پایین او شدند.
پزشکان بیماری این کودک را همانژیوم،‌ یک تومور خوش خیم غیر سرطانی از تجمع سلول‌های اندوتلیال تشخیص‌ داده‌اند که در صورت عدم قطع زبان و لب‌ها می‌تواند باعث خفگی کودک شود.
والدین این کودک حتی برای تامین هزینه‌های جراحی فرزند خود از زیمباوه به آفریقای جنوبی مهاجرت کرده‌اند اما هنوز قادر به تامین هزینه یک هزار و 300 پوندی انجام جراحی نیستند.
پژوهشگران اعلام کرده‌اند HAEMANGIOMAS  از جمله رایج‌ترین نوع خال‌های مادرزادی است که در اصل به تومورهای خوش خیم ناشی از تجمع سلولی گفته‌ می‌شود که در اثر تجمع عروق خونی رخ می‌دهد.
در اثر این تجمع عروق خونی مادر‌زادی سلول‌ها دچار تغییراتی در چرخه مرگ و زندگی ابعاد سلولی‌ می‌شوند که باعث رشد بافت بدن می‌شود و این بافت به صورت مجموعه‌ای از عروق خونی به شکل توده و یا بافت‌ زیر پوستی مشاهده می‌شود.
این نوع بافت‌ها مدام بزرگ و بزرگتر‌ شده و بسته به محل ایجاد می‌تواند خطراتی جدی برای حیات فرد به وجود آورد.
پژوهشگران هنوز علت بروز این نوع تجمع عروق و افزایش بافت در بدن را کشف نکرده‌‌اند اما معتقد هستند عواملی چون جهش ژنتیک، رژیم غذایی مادر حین بارداری و سایر پارامتر‌ها در ایجاد این تومورهای خوش خیم موثر باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.