«این درحالی است که مقامات کشورهای خلیج [فارس] ماه گذشته اعلام کرده بودند که هرگونه توافقی مشروط به همراهی ایران است...»

عربستان مجبور شد کوتاه بیاید!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فایننشال تایمز، اظهارات اخیر عبدالله بدری، دبیر کل اوپک در رابطه با سیاست های نفتی پس از لغو تحریم های ایران مورد توجه بسیاری از رسانه های خبری قرار گرفت. در این میان پایگاه انگلیسی فایننشال تایمز (FT) در گزارشی تحت عنوان "عربستان سعودی بدون شرکت ایران در طرح محدودسازی سقف تولید نفت شرکت خواهد کرد" به انعکاس این اظهارات پرداخته است.
عبدالله بدری در مصاحبه با رویترز اعلام کرده بود که محدود سازی میزان تولید نفت در نشست آینده سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در 17 آوریل (ماه آینده میلادی) مورد بررسی قرار خواهد گرفت و ایران در آینده به این روال خواهد پیوست.
دبیر کل اوپک ابراز امیدواری کرده که جلسه ای مثبت با حضور تولید کنندگان نفت برگزار خواهد شد و ایران نیز می تواند در آینده به برنامه محدود سازی سقف تولید دیگر کشورهای تولید کننده برای حفظ قیمت نفت، بپیوندد. این درحالی است که ایران به دنبال افزایش صادرات خود پس از لغو تحریم های غرب در ماه ژانویه است.
فایننشال تایمز ضمن انعکاس این خبر نوشت: «عربستان سعودی آماده می شود که در ماه آینده میلادی به برنامه محدودسازی سقف تولید نفت بپیوندد بدون آنکه ایران در این برنامه مشارکت کند.
در همین راستا برخی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهانی هفدهم آوریل [ماه آینده میلادی] در نشستی در دوحه برای گفتگو در رابطه با محدودسازی سقف تولید نفت شرکت خواهند کرد. دبیر کل اوپک عنوا کرده است که بسیاری از کشورها بر محدودسازی سقف تولید اتفاق نظر دارند و این امر نباید به همراهی ایران معلق شود.
این درحالی است که مقامات کشورهای خلیج [فارس] ماه گذشته اعلام کرده بودند که هرگونه توافقی مشروط به همراهی ایران، رقیب عربستان سعودی در اوپک، با دیگر کشورهای تولید کننده نفت است.»
فایننشال تایمز در ادامه مدعی است که علت این تغییر رویکرد می تواند گمانه زنی ها در رابطه با عدم توانایی ایران برای افزایش تولید نفت باشد.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.