قدس آنلاین- تبریز: عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نهم گفت: هرگونه اقدام یک طرفه آمریکا درباره برداشت از اموال ایرانی خلاف حقوق بین‌الملل و نقض برجام است.

برداشت یک طرفه آمریکا از اموال ایرانی خلاف حقوق بین‌الملل و نقض برجام است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، بر اساس آیین دادرسی مدنی برای اجرای آرای صادره غیابی در دادگاه ها، باید درخواست کننده خسارت لازم را به دادگاه بدهد تا اگر رای نقض شد پس از آن بتواند خسارت محکوم علیه که با ضرر مواجه شده را پرداخت کند.

میرهادی قره‌سیدرومیانی در خصوص اظهارات مقامات آمریکایی درباره آراء دادگاه این کشور برای برداشت از اموال بلوکه شده ایران با عنوان غرامت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران گفت: غرامتی که آمریکا در مورد ایران مطرح می‌کند ناشی از پرونده‌هایی است که در محاکم داخلی آمریکا علیه ایران صادر شده است نه در محاکم بین‌المللی علاوه بر این، ایران در جریان بررسی پرونده‌ها در دادگاه نماینده‌ای نداشته است.

نماینده مردم تبریز،اسکو و آذرشهر در مجلس افزود: بر اساس آیین دادرسی مدنی برای اجرای آرای صادره غیابی در دادگاه‌ها، باید درخواست کننده خسارت لازم را به دادگاه بدهد تا اگر رای نقض شد پس از آن بتواند خسارت محکوم علیه که با ضرر مواجه شده را پرداخت کند.

قره‌سیدرومیانی تصریح کرد: خزانه‌داری آمریکا با وضع دستورالعمل‌هایی حق برداشت برای ایالات متحده را ایجاد می‌کند در حالی که آرای صادره از محاکم آمریکا مصرف داخلی دارد و نمی‌توان بر مبنای این قواعد در مورد اموال دیگر کشورها تصمیم‌گیری کرد.

وی ادامه داد: این روند مخالف رویه قضایی بین‌المللی است چرا که موضوعات چنانچه مورد اختلاف طرفین باشد باید در کمیسیون حل اختلاف که در سند برجام پیش‌بینی شده مورد بررسی قرار گیرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نهم با بیان اینکه هرگونه اقدام یک طرفه آمریکا درباره برداشت از اموال ایرانی خلاف حقوق بین‌الملل و نقض برجام است، گفت: اقدامات یک طرفه ایالات متحده در تحدید اختیارات ایران و تشریح اختیارات آمریکا بدون شک اجرای برجام را با مشکل مواجه می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.