۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 362647

وزیر خارجه عربستان با تکرار ادعاهای واهی خود خواهان مداخله نکردن ایران در امور داخلی کشورهای دیگر شد.

گزافه گویی دوباره عادل الجبیر!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از الجزیره مباشر، عادل جبیر وزیر خارجه سعودی در کنفرانس خبری مشترک با وزیر همکاری های بین المللی آفریقای جنوبی گفت ما خواهان تنش با ایران نیستیم، بلکه با دخالتهای ایران در امور داخلی کشورمان روبرو شدیم.

وی ادامه داد: اگر ایران روابط بهتر با سعودی را خواستار است باید از دخالت در امور داخلی دیگران دست بکشد.

وی درباره سخنان حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در خصوص این که ایران خواهان تنش با عربستان نیست، گفت: "این سخنان خوبی است. موضع عربستان از 35 سال پیش تا کنون این بوده است که خواهان تنش با ایران نیست و خواهان روابط مبنی بر صداقت و دوستی است. اما واقعیت آن است که ما با مداخله در امور داخلی مان و حمله به سفارتمان مواجه شدیم."

سخنان عادل جبیر در حالی مطرح می شود که مقامات ایران بارها ادعاهای واهی سران عربستان و برخی کشورهای منطقه در خصوص دخالت کشورمان در امور داخلی دیگر دولتها را رد کرده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    1 0
    بابا این آدم دو جنسه است ،‌حرفهاش زیاد پایه و اساس ندارد . حتما درعربستان قحط الرجال بوده که نظام سعودی مخنثی را وزیر امورخارجه کرده است ؟‌.
  • داود IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    1 0
    یعنی ما تا این حد بدبخت شدیم که رابطه با وهابیون عربستان را گدایی میکنیم
  • AMIN.M IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    0 0
    یعنی چی که اون آقا گفته که ماخواهان تنش با عربستان نیستیم در طول این سالها این همه ایرانی رو کشتن این همه به ایرانی بی احترامی کردند حالا میگه ما خواهان تنشش نیستیم این عربای نجس دارن اسلامو زیر سوال میبرن باکاراشون هر روز یک فتوا میدن هر روز یه غلط تازه میکنن بد میگن ما خواهان تنش نیستیم یعنی چی دارن مملکتو همینجوری به گند میکشن کمکم یکمم به حرف رهبرمو گوش بدین هرکاری که دلشون میخواد انجام میدن هر حرفی که از دهنشون در میاد میزنن شما به فکر منافع خودتونین یا مملکت حتما مملکته حتما صد در صد
  • ايراني IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    1 0
    لعنت به عربستان وهابي تروريست و هر چه تند رويي كه با حمله به سفارت خانه ها ابروي ملت و كشور را برده اند
  • حسین IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    1 0
    این اقا عادل الجبیر اول جنسیت خودش را مشخص کند بعدش واسه ایران شاخ وشانه بکشد
  • احمد IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    1 0
    عزیزان من عادل جبیر و حرف های او اهمیت ندهید چون هنوز بچه هستند و بهتره به اخبار مهم اهمیت بدید مثل ازاد سازی تدمر
  • تاکید عفو بین الملل بر توقف فروش تسلیحات به عربستان IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    1 0
    چهار شنبه ۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶ تاکید عفو بین الملل بر توقف فروش تسلیحات به عربستان با وجود سکوت بسیاری از نهادهای بین المللی در قبال جنایات رژیم سعودی در یمن، برخی سازمان ها با هدف توقف جنایت های ضد بشری سعودی ها، تحریم فروش تسلیحات به عربستان را خواستار شدند. سازمان عفو بین الملل در گزارشی با بیان این که انگلیس و آمریکا اصلی ترین کشورهای فروشنده تسلیحات به رژیم سعودی هستند، این دو کشور را به خودداری از فروش سلاح به ریاض دعوت کرد. سازمان عفو بین الملل با انتقاد از ادامه حملات عربستان علیه غیر نظامیان یمنی، اقدامات جامعه جهانی در یک سال گذشته برای توقف این جنگ را بی اثر و شرم آور اعلام کرده است. «کریس مورفی» سناتور آمریکایی در اظهاراتی جدید با بیان این که عربستان بزرگترین خریدار سلاح آمریکایی در جهان است، فاش کرد ریاض، سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار بمب از آمریکا خرید کرده است. به گفته مورفی بیشتر این بمب ها در حملات هوایی علیه غیرنظامیان یمن استفاده شده است.
  • عفو بین الملل از انگلیس خواست به عربستان تسلیحات نفروشد IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    1 0
    چهار شنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳ عفو بین الملل از انگلیس خواست به عربستان تسلیحات نفروشد عفو بین الملل از انگلیس خواسته است که فروش تسلیحات را به عربستان سعودی و همپیمانان آن که در یمن می جنگند، متوقف کند. شبکه تلویزیونی پرس تی وی اعلام کرد: عفو بین الملل از انگلیس خواسته است که فروش تسلیحات را به عربستان سعودی و همپیمانان آن که در یمن می جنگند، متوقف کند.
  • که حرف دل مظلومان IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    1 0
    کوتاهی دولت ونمایندگان مجلس ودیگرمسئولان کشورمان، عامل اصلی جنایت های عربستان وترکیه درمدت 6 سال درسوریه وعراق ولبنان و... هستند. که حرف دل مظلومان
  • رزمنده IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    0 0
    از علمای جهان اسلام درخواست میشود در برابر بدعتهای وهابیون سلفی درباره ازدواج غیرشرعی زنان به نام جهاد نکاح موضعگیری کنند گسترش این تفکر شیطانی خواسته صهیونیسم جهانی است و هدفی جز گسترش فساد و تباهی در میان جوانان مسلمان ندارد. علاوه بر آنکه سلاحهای کشتار جمعی رژیم صهیونیستی باید تحت نظارت جامعه بینالمللی نابود شود و منطقه خاورمیانه اسلامی عاری از سلاحهای کشتار جمعی اداره شود کلیه قطعنامههای شورای امنیت علیه اسرائیل غاصب باید مو به مو اجرایی شود. در ضمن برای تحقق این امر خطیر پیشنهاد میشود در جهت سلامت نفوس انسانی در جامعه بشری امتیاز حق وتوی جمهوری اسلامی ایران که قطعاً به ندرت از آن استفاده خواهد شد توسط سازمان ملل متحد و افکار عمومی جامعه بشری طی یک همهپرسی جهانی به رسمیت شناخته شود. کعبه این خانه خدا محل کسب درآمد و پول برای شاهزادههای عربستان شده که با پول مسلمانان عازم انجام فریضه حج اسلحه و مهمات و بمب تهیه بکنند و با آن شیعیان و مسلمانان را در کشورهای سوریه و عراق بکشند. باید کاری کرد. نباید دست روی دست بگذاریم و تماشاگر باشیم.
  • کوتاهی وسکوت کشورهای اسلامی عامل اصلی جنایات کشورترکیه درمنطقه خاورمیانه است. IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    0 0
    کوتاهی وسکوت کشورهای اسلامی عامل اصلی جنایات کشورترکیه درمنطقه خاورمیانه است. کشورهای اسلامی مقصراصلی درجنایت های کشورترکیه هستند. کشورترکیه درمدت 6 سال ثابت کرد که دشمن واقعی دین اسلام وقرآن ومسلمانان وبشریت است. همکاری با کشورترکیه خیانت به اسلام است. همکاری با کشورترکیه خیانت به مسلمانان است. مردم نجس وحشی عربستان سعودی درمدت 2015 سال است ثابت کرد که دشمن واقعی دین اسلام وقرآن ومسلمانان وبشریت هستند وهمچنان نیزادامه می دهد. کوتاهی وسکوت کشورهای اسلامی عامل اصلی جنایات عربستان سعودی درمنطقه خاورمیانه است. کشورهای اسلامی مقصراصلی درجنایت های کشورعربستان سعودی هستند. کشورعربستان سعودی درمدت 6 سال ثابت کرد که دشمن واقعی دین اسلام وقرآن ومسلمانان وبشریت است. همکاری با عربسستان خیانت به اسلام است. همکاری با عربستان خیانت به مسلمانان است. اقدامات کشورهای اسلامی تمام تروریست ها را ایجاد کرده است. کشورهای اسلامی عامل اصلی نارامی ها منطقه خاورمیانه است. ترکیه با مالی کشورهای اسلامی درمدت 6 سال است همه جانبه ازتروریست ها حمایت می کند. اقدامات بی شرمانه کشورترکیه ،داعش وجبهه النصره را ایجاد کرد. جنایت های رژیم سعودی ضد مردم یمن با حمایت کشورهای اسلامی انجام می شود وهمچنان نیزادامه می دهد کشورهای اسلامی خودشان درمدت پنج سال با تمام تروریست ها خاورمیانه همدست هستند وهمچنان نیزادامه دارد. کشورهای اسلامی درجنایت های رژیم کودک کش صهیونیستی وآمریکا وعربستان سعودی وترکیه وتمام تروریست ها شریک جرم هستند. عامل انفجار بروکسل تحت نظارت مدیریت ترکیه بوده است . ترکیه با کمک مالی عربستان سعودی به اروپا تروریست می فرستد که ترکیه با کمک های مالی کشورهای اسلامی تحت نظارت مدیریت آل سعود به اروپا تروریست می فرستد.
  • که حرف دل مظلومان و مسلمانان IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    1 0
    طالبان افغانستان وپاکستان با کمک های وحمایت های همه جانبه عربستان سعودی جنایات می کنند. القاعده و داعش و گروهک تکفیری ها کمک های وحمایت همه جانبه عربستان سعودی درمنطقه خاورمیانه همه نوع جنایت های وخیانت های وتجاوزهای می کنند. که حرف دل مظلومان و مسلمانان