خلبان مرکز امداد هوایی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: تمامی ناوگان هوایی جمعیت هلال احمر کشور از سلامت کامل پروازی برخوردار هستند.

تمامی ناوگان هوایی جمعیت هلال احمر کشور از سلامت کامل پروازی برخوردار هستند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ستاد خبری جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، مهدی شهرابی در گفتگو با خبرنگار ما، ضمن ارائه گزارشی از مشخصات و اطلاعات مربوط به بالگردهای جمعیت هلال احمر کشور، اظهارداشت: بالگردهای این جمعیت همگی «میل 17- 2 موتوره» هستند که علاوه بر آن 4 فروند بالگرد 205 نیز فعالیت های امدادرسانی را انجام می‌دهند.
شهرابی از حضور تیم متخصص روسی در ایران به منظور بررسی فنی ناوگان امداد هوایی جمعیت هلال احمر کشور خبر داد و گفت: با حضور این تیم، تمامی بالگرد های جمعیت هلال احمر بررسی شدند و از سلامت کامل برخوردارند.
وی با بیان اینکه بالغ بر 5 میلیارد تومان به منظور بررسی هلیکوپتر های این جمعیت در آستانه طرح امداد و نجات نوروزی هزینه شد تا امنیت کامل برای پروازهای امدادی فراهم شود، تصریح کرد: خلبان‌های مشغول در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از باتجربه‌ترین افراد هستند و هرکدام بالغ بر 3 هزار ساعت پرواز داشته‌اند.
شهرابی افزود: تمامی خلبانان جمعیت هلال احمر علاوه بر توانمندی های بالایی که دارا هستند، آموزش های خاص برای پرواز در شرایط مختلف را دیده‌اند.
وی با اشاره به حضور 8 ساله خود در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، گفت: ناوگان هوایی این جمعیت از ایمن‌ترین ناوگان کشور است و تاکنون از ابتدای فعالیت خود هیچ حادثه ناشی از سقوط بالگرد که منجر به فوت شود، نداشته‌ایم.
شهرابی با بیان اینکه نظارت خوبی روی بالگردها انجام می‌شود و پروازهای همراه با ریسک تحت هیچ شرایطی صورت نمی‌گیرد، اظهارداشت: اجرای تمامی پروازها زیرنظر سازمان هواپیمایی کشوری و با رعایت جوانب امنیتی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.