برخی منابع آگاه ضمن تکذیب اخبار مربوط به شکست گفت‌وگوهای دو جنبش فتح و حماس، گزارش دادند که پیشرفت‌های در گفت‌وگوهای این دو جنبش حاصل شده است.

منابع آگاه: پیشرفت زیادی در گفت‌وگوهای فتح و حماس حاصل شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سما، یک منبع فلسطینی گفت که پیشرفت زیادی در موضوع کارکنان و تشکیل دولت حاصل شده است و وخامت حال حلیمه خواهر موسی ابومرزوق از رهبران جنبش حماس باعث شد که مذاکرات به بعد موکول شود.
این منبع افزود که گفت‌وگوهای دوحه نیاز به یک دور دیگر دارد تا این گفت وگوها تکمیل شود و برخی از مسائل نیز به بازنگری در غزه و رام الله نیاز دارد.

بر اساس این گزارش، گفت‌وگوهای دو روزه جنبش های فتح و حماس دیروز یکشنبه در شهر دوحه ـ پایتخت قطر ـ پایان یافت.
در این دیدارها عزام احمد و صخر بسیسو به نمایندگی از جنبش فتح و موسی ابو مرزوق، محمود زهار، خلیل حیه، عماد علمی و نزار عوض الله به نمایندگی از جنبش حماس حضور داشتند.

دو جنبش فتح و حماس سعی دارند در این دیدارها به ساز و کاری مناسب برای اجرای توافق آشتی ملی دست پیدا کنند و احتمال می رود که مساله برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست تشکیلات خودگردان، تشکیل دولت وحدت ملی، بازگشایی گذرگاه رفح و سرنوشت کارکنان دولتی نوار غزه از جمله مسائل مورد بحث میان طرفین باشد.

هیات جنبش حماس پس از اتمام این گفت‌وگوها از دوحه راهی قاهره شد تا برای دومین بار مسئولان سازمان اطلاعات این کشور دیدار و پاسخ های لازم به خواسته های طرف مصری در دیدار اول میان طرفین قبل از دو هفته پیش را ارائه کند.

محمود زهار رهبر برجسته جنبش حماس در غزه چند روز پیش دور اول گفت‌وگوها میان حماس و مصر را خوب و مورد قبول توصیف کرده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.