همزمان با سفر حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان، نمایشگاهی از آثار فاخر صنایع دستی ایران به همت معاونت صنایع دستی کشور و مشارکت بخش خصوصی در محل کاخ بلودر وین برگزار می شود.

نمایش صنایع دستی فاخر ایران در کاخ بلودر اتریش همزمان با سفر رئیس جمهور

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، این نمایشگاه امروز در محل کاخ بلودر وین با حضور بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی کشور و محمدرضا وصفی رایزن فرهنگی ایران در اتریش و جمعی از شخصیت های فرهنگی دو کشور افتتاح شد.

مجموعه فاخری از صنایع دستی ایران شامل بیش از 300 اثر از رشته های مختلف در این رویداد ارائه خواهد شد تا از یک سو؛ جلوه ای زیبا از ظرفیت های هنر و فرهنگ سرزمین ایران نمایش دهد و از سوی دیگر علاقمندان و شهروندان اتریشی را با صنایع دستی ایران آشنا سازد.

 هفته فرهنگی ایران در اتریش با  برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و  با مشارکت شرکت زین، به منظور معرفی ظرفیت های فرهنگی ایران در فضای دیپلماتیک سفر مسئولان کشورمان به اتریش  برگزار می شود.

در هفته فرهنگی ایران در اتریش برنامه های دیگری از قبیل افتتاح نمایشگاه میراث فرهنگی ایران در آکادمی علوم وین، افتتاح تالار ابن سینا، نمایش آثاری از سینمای ایران، اجرای موسیقی و سخنرانی تنی چند از شخصیت های فرهنگی دو کشور برگزار خواهد شد.

لازم به یادآوری است در اوایل هفته جاری نمایشگاهی از آثار نقاشی حبیب الله صادقی هنرمند پیشکسوت با حضور بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی کشور و محمدرضا وصفی رایزن فرهنگی ایران در اتریش در محل رایزنی فرهنگی ایران در وین افتتاح شد و امشب همزمان با آغاز هفته فرهنگی ایران مراسم اختتامیه آن نیز برگزار خواهد شد.

گفتنی است هفته فرهنگی ایران در اتریش رسما امروز با افتتاح نمایشگاه آثار فاخر صنایع دستی در محل کاخ بلودر افتتاح و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.