عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت باید برای برداشتن گام‌های عملی در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی روش‌های اجرا را اصلاح کند.

دولت روش‌‌های اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را اصلاح کند

به گزارش قدس آنلاین عزیز اکبریان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی دولت و دستگاه‌های اجرایی انتقاد کرد و گفت: عزم جدی در دولت و دستگاه‌های اجرایی برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی وجود ندارد که این روش‌ها باید اصلاح شود.

وی ضمن انتقاد از دستگاه‌های اجرایی به منظور اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سال‌های گذشته، افزود: دولت باید برای برداشتن گام‌های عملی در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی روش‌های اجرا را اصلاح کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر اینکه باید جایگاه اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید و جلوگیری از عدم مهاجرت روستائیان  به شهر و ایجاد اشتغال در برنامه‌های اقتصادی دستگا‌ه‌های اجرایی به طور واضح مشخص شود، افزود: دولت باید با تدبیر از فرصت به دست آمده در فضای پسابرجام برای رونق تولید داخلی و توجه به سرمایه‌گذار و تولیدکننده داخلی استفاده و شرایط را برای تولید کالاهای ایرانی فراهم کند.

اکبریان تصریح کرد: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به اقتصاد داخلی و نیز تحولات اقتصاد جهانی پیوند خورده و می‌تواند مشکلات را کاهش دهد.

وی توجه به سیاست‌‌های اقتصاد مقاومتی در شرایط پسابرجام را در رونق تولید و بهبود وضعیت معیشتی مردم مؤثر دانست و گفت: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باعث می‌شود پس‌اندازهای خُرد و منابع کلان کشور به سمت سرمایه‌گذاری و خرید اوراق مشارکت، ایجاد اشتغال خُرد در شهرها و روستاها و تجاری‌سازی و نیز عرضه به بازار هدایت شود.

نماینده مردم کرج در مجلس اجرای صحیح سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را موجب کاهش تنش‌ها از اقتصاد کشور دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع باعث می‌شود ما از تنش‌های اقتصادی جهان دور شده و یا حداکثر تأثیر کمتری بر اقتصاد کشور داشته باشد و آن را دچار تزلزل نکند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.