معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: با وجود اینکه در گذشته مذاکراتی نیز در این زمینه انجام شده اما هیچ تصمیم جدی برای واردات آب از کشورهای همسایه به ویژه کشورهای شمالی گرفته نشده است.

 واردات آب از کشورهای شمالی در حد ایده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، رحیم میدانی اظهار داشت: موضوع واردات آب چند باری در سالهای گذشته مطرح شده اما هر بار در حد طرح ایده بوده است.

وی افزود: البته در وزارت نیرو بررسی هایی در این زمینه شده اما باز هم این موضوع در سطح طرح ایده باقی مانده و با وجود اینکه در گذشته مذاکراتی نیز در این زمینه انجام شده اما هیچ تصمیم جدی برای واردات آب از کشورهای همسایه به ویژه کشورهای شمالی گرفته نشده است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه "مطمئنا در بحثی مثل آب نمی توان برای کشور ایجاد وابستگی کرد"، گفت: ما برای تأمین آب در استانهای مختلف برنامه هایی داریم که تلاش می کنیم با توجه به ظرفیت های هر منطقه بتوانیم ظرفیت تأمین آب را افزایش دهیم.

وی افزود: شیرین سازی آب دریا برای استفاده در استانهای ساحلی و بعضا انتقال آب به استانهای مرکزی در دستور کار قرار دارد که در این زمینه تعدادی پروژه توسط بخش خصوصی اجرا شده و تعدادی نیز در مرحله مطالعه و امکان سنجی قرار دارد.

میدانی در پاسخ به اینکه "در ابتدای سال گذشته مطرح شد که واردات آب از سه کشور مجاور در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است"، گفت: این موضوع نیاز به مطالعات بسیار در بخش های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ... دارد و هنوز زود است که بگوییم در این زمینه مطالعات ما تکمیل است و آماده ایم تصمیم گیری کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.