۱۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 363338

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه ای مسئولان دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان را مسئول پیامدهای بازداشت پنج اسیر آزاده وابسته به این جنبش در کرانه باختری برشمرد.

هشدار جهاد اسلامی به تشکیلات خودگردان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، جنبش جهاد اسلامی در بیانیه ای در واکنش به اقدام دستگاه های امنیتی برای بازداشت 5 اسیر آزاده وابسته به جنبش جهاد اسلامی در شهرک بیت امر در استان الخلیل تاکید کرد که تداوم اقدامات تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر بازداشت و تعقیب کادر گروه های فلسطینی امری خطرناک است و این امر بر خلاف عرف و ارزش های اخلاقی و ملی است.

این جنبش مواخذه کسانیکه دستورات اجرای این بازداشت ها و یورش ها را صادر کرده است، خواستار شد.
جنبش جهاد اسلامی همچنین در بیانیه خود اشاره کرد که دستگاه های امنیتی تشکیلات خودگردان در این حملات امنیتی خود دیکته های رژیم اشغالگر برای سرکوب انتفاضه قدس را اجرا می کنند و بر این اساس ما مخالفت خود با این اقدامات سرکوبگرانه را اعلام کرده و نسبت به پیامدهای خطرناک آن هشدار می دهیم.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین بامداد امروز پنج شنبه با یورش به شهرک بیت امر در استان الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری، 5 اسیر آزاده وابسته به جنبش جهاد اسلامی را بازداشت کردند.

منابع محلی در الخلیل گزارش دادند که این بازداشت شدگان عبارتند از: عماد حمدی أبو ماریه، حسین شحده الصلیبی، یوسف أحمد بحر، أحمد یوسف اخلیل و محمد سامی عادی که هر کدام حداقل 7 سال در زندان های رژیم صهیونیستی سپری کرده اند.

این در حالی است که صائب عریقات دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) از برگزاری نشست امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی خبر داد.

وی ضمن تائید نشست امنیتی مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی، گفت که طرف اسرائیلی در این نشست پاسخ نهایی به پیام فلسطینی درباره آینده توافقنامه های امضا شده بین دو طرف نداد.

وی افزود که هنوز دو هفته دیگر برای دریافت پاسخ طرف اسرائیلی در این باره زمان باقی مانده است.
فلسطینیان در پیامی خطاب به طرف اسرائیلی، به تجدید نظر در روابط با رژیم صهیونیستی از جمله توقف هماهنگی امنیتی با این رژیم در صورت استمرار عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به توافقات امضا شده فیما بین تهدید کرده اند.

یک هیات عالی رتبه امنیتی از تشکیلات خودگردان فلسطین شب گذشته با مقامات اسرائیلی در شهر قدس اشغالی دیدار کرد.

رادیو رژیم صهیونیستی ضمن اشاره به این مطلب، افزود که طرفین در این دیدار پیرامون وضعیت امنیتی کرانه باختری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

این هیات متشکل از ماجد فرج رئیس سرویس های اطلاعات تشکیلات خودگردان، حسین الشیخ رئیس سازمان امور مدنی این تشکیلات و هب الریح رئیس سازمان حفاظت اطلاعات این تشکیلات بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.