۱۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶
کد خبر: 363420

کارشناسان هشدار داده اند که تقریبا یک پنجم از جمعیت جهان تا سال ۲۰۲۵ به چاقی مبتلا خواهند شد.

 یک پنجم جمعیت جهان تا سال ۲۰۲۵ چاق می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، کارشناسان تاکید کردند که اهمیت پرداختن به موضوع چاقی توجه‌ها را از موضوع تغذیه مناسب منحرف نکند.

بر اساس این گزارش تقریبا یک پنجم از جمعیت جهان تا سال 2025 به چاقی مبتلا خواهند شد.

کارشناسان هشدار دادند، آمار و ارقام به دست آمده توسط برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که از هر 9 نفر یک نفر دسترسی به غذای کافی برای زندگی سالم و فعال ندارد.

تحقیقات انجام شده توسط امپریال کالج لندن نشان داد که در طول دوره 40 ساله بین سال‌های 1975 و 2014، تعداد مردان و زنان در جهان که در گروه چاق‌ها طبقه‌بندی می‌شوند افزایش یافته است.

یافته‌ها نشان می‌دهند که افراد به طور متوسط در هر دهه 3.3 پوند(1.5 کیلیوگرم) نسبت به دهه اخیر سنگین‌تر می‌شوند.با توجه به تجزیه و تحلیل ارائه شده در مجله پزشکی «لانست»، اگر این روند به همین شکل ادامه یابد، 18 درصد از مردان و 21 درصد از زنان تا سال 2025 چاق محسوب می‌شوند.

این گزارش می‌افزاید بیش از 6 درصد از مردان و 9 درصد از زنان به حدی چاق خواهند شد که سلامتیشان در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

«مجید عزتی»(Majid Ezzati) از امپریال کالج لندن که سرپرستی این پژوهش را بر عهده دارد در این رابطه گفت:"در طول 40 سال گذشته، ما از جهانی که در آن کم‌وزنی شایع شده بود به دنیایی قدم نهادیم که چاقی در آن دو برابر است و در حال حاضر مردم از چاقی و کم‌وزنی رنج‌ می‌برند".

«نینا مودی»(Neena Modi)، رئیس کالج سلطنتی پزشکان اطفال و بهداشت کودک انگلیس گفت: "این نتایج یادآور این است که دولت هنوز باید برای مبارزه با چاقی تلاش کند و این مشکل بین‌المللی است و باید در سراسر جهان برای برخورد با این معضل برنامه‌ریزی شود".

وی افزود:"انگلیس می‌تواند به عنوان سرکرده جهانی در مقابله با چاقی و چاقی در دوران کودکی و ارائه استراتژی‌های مناسب برای آینده نقش به‌سزایی در این مورد ایفا کند".

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.