۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 363580
 نوروز خوب سینمای ایران رقم خورد

 خبرهای خوبی از سینمای ایران به گوش می‌رسد.مردم در روزهای تعطیلی نوروز روز و شب‌های امیدوار کننده ای را برای سینمای ایران رقم زدند. فروش چهار فیلم از مجموع شش فیلمی‌که برای اکران نوروزی در نظر گرفته شده بود از ده میلیارد تومان فراتر رفت و این درحالی است که در روزهای بعد از تعطیلی نیز این فیلم‌ها همچنان در اکران باقی خواهند ماند.
پدیده نخست و شگفت آور اکران امسال، «من سالوادور نیستم» بود که اکران آن از اسفندماه آغاز شد و قبل از رسیدن به اکران نوروزی 3 میلیارد تومان فروخت. درباره این فیلم پیش از این در همین صفحه مطلبی نوشتیم و تأکید کردیم موفقیت فوق العاده آن را باید بیش از هرچیز مدیون حضور کمدین اول این روزهای سینمای ایران یعنی رضا عطاران دانست.  این فیلم به فروش شگفت انگیز خود در نوروز نیز ادامه داد و درحالی تعطیلات را پشت سر گذاشت که حدود 6 میلیارد و 700 میلیون تومان فروش داشته است. حبیب اسماعیلی که پخش دو فیلم «من سالوادور نیستم» و «کفش‌هایم کو؟» را بر عهده دارد، با ابراز شگفتی از استقبال تماشاگران از فیلم «سالوادور» به ایسنا گفت:‌ فروش این فیلم بی‌نظیر است و طبق گفته مدیران سینماها، در دو سه دهه اخیر بی‌سابقه بوده است، در حالی‌که این فیلم ریسک کرد و از پنج اسفندماه که همزمان با درگیری و دل‌مشغولی‌های مردم برای کارهای عید بود، نمایش خود را آغاز کرد اما در همان مدت هم سه میلیارد تومان فروش داشت و سینما را سرپا نگه داشت.
اسماعیلی فروش امسال را در مقایسه با سال گذشته غیرقابل قیاس دانست و افزود: کل فروش نوروزی پارسال حتی به اندازه فیلم «سالوادور» هم نبود، یعنی همین یک فیلم به اندازه کل فروش نوروزی سال گذشته فروش داشته است و همین شرایط عجیب و غریبی را رقم زده است. این پخش‌کننده با اشاره به استقبال تماشاگران شهرستان‌ها از فیلم‌های نوروزی امسال اضافه کرد:‌ این فروش در تمام شهرها عجیب و غریب است. مثلاً هر یک از فیلم‌ها در استان البرز 40 میلیون فروش داشته‌اند در حالی‌که سال گذشته اصلاً با چنین ارقامی روبرو نمی‌شدیم.
 
 رکورد تازه‏ای‏که ثبت شد
یکی از جنبه‌های تازه و عجیب اکران نوروزی، سیانس‌های فوق العاده و
پی در پی برای فیلم‌های نوروزی بود به گونه ای که سحرگاه دیروز جمعه رکورد اکران 22 ساعت پشت سر هم فیلم برای چند فیلم پرفروش ثبت شد.
استقبال مخاطبان از فیلم‌های سینمایی در اکران نوروزی سبب شد تا در اتفاقی کم‌سابقه نمایش فیلم سینمایی «بادی‌گارد» در سینما آزادی تهران دیروز به سئانس ۵:۲۰ صبح برسد.همچنین نمایش فیلم‌های «من سالوادور نیستم» در ساعت 5:40 صبح،
«50 کیلو آلبالو» 5:50 صبح،
«ابد و یک روز» 5:35 صبح در سینما آزادی، این سینما تنها یک سئانس تا ثبت رکورد 24 ساعت اکران متوالی فاصله داشت. دومین فیلم پرفروش اکران امسال 50 کیلو آلبالو ساخته مانی حقیقی بود که حدود 2 میلیارد و چهارصد میلیون فروش داشت. این فیلم که در ژانر طنز ساخته شده دومین فیلم طنز اکران نوروزی بود که فروشی خیره کننده به جای گذاشت.
ابراهیم حاتمی‌کیا هم با ساخت فیلم «بادیگارد»، نوروزی موفق را برای سینمای ایران رقم زد. این فیلم که در اکرانی ویژه با حضور عوامل برای سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس نیز به نمایش درآمد با فروشی نزدیک به یک میلیارد و 900 میلیون تومان آرام آرام به 2 میلیاردی شدن نزدیک می‌شود. فیلم منتخب تماشاگران جشنواره فیلم فجر یعنی «ابد و یک روز» نیز که در صفحه امروز درباره آن بیشتر نوشته ایم، در آستانه رسیدن به فروش یک میلیارد و 600 میلیونی است که این فروش برای فیلمی‌با مضمون اجتماعی قابل توجه است و نشان دهنده این است که فیلم‌های خوب اما تلخ هم در نوروز قابلیت فروش بالا را دارند.اما اکران امسال دو فیلم ناموفق هم داشت. «هومن سیدی» و
«کیومرث پوراحمد» نتوانستند فروش قابل توجهی را در این روزها برای فیلم‌هایشان تجربه کنند به گونه ای که فروش
«خشم و هیاهو» به سیصد میلیون تومان هم نرسید و «کفشهایم کو؟» حتی از آن هم کمتر یعنی در حدود صد و سی میلیون تومان فروخت و به نظر می‌رسد به زودی با اکران خداحافظی کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.