مدیرکل زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: ۱۴ هزار و ۵۳۱ برنامه با محوریت بانوان در هفته زن و طی سال جاری در این استان اجرا می شود.

بیش از ۱۴ هزار برنامه برای بانوان خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، فرشته سلجوقی عصر امروز در نشستی خبری افزود: این برنامه ها به صورت مردمی و در قالب مسابقات ورزشی، فرهنگی، برگزاری نشست ها، گفت و گو ها، میزگردها، دوره های آموزشی و کارگاه های توانمند سازی و مانند آن خواهد بود.
وی هدف این برنامه ها را تحکیم بنیان خانواده و توانمندسازی زنان در ابعاد مختلف به منظور ایفای نقش خود در توسعه پایدار و شکوفایی اقتصاد مقاومتی ذکر کرد.
وی اظهار کرد: برنامه های مزبور بر اساس سیاست های دولت تدبیر و امید برای اعتلای موقعیت و جایگاه زنان پایه ریزی شده است.
سلجوقی گفت: امروز جامعه اسلامی ما با گذشت 37 سال از انقلاب توانمندی ها و ظرفیت های بانوان را باور دارد و در هیچ جا از شرع مقدس، قانون اساسی و برنامه های توسعه کشور محدودیت و ممنوعیتی برای فعالیت های زنان وجود ندارد هر چند در عرف با برخی بدسلیقگی ها مواجهیم.
وی با بیان اینکه زنان هم باید در این راستا تلاش کنند افزود: نرخ مشارکت اقتصادی زنان این استان 18،1 درصد می باشد که از میانگین کشوری آن با رقم 13،2 درصد بالاتر است.
وی اظهار کرد: 65 درصد دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی این استان بانوان هستند.
مدیرکل زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی ادامه داد: این استان در سال تحصیلی جاری بیشترین ورودی مدارس ابتدایی کشور را داشته که 58 درصد آنان را دختران تشکیل می دهند.
سلجوقی گفت: بر اساس آخرین سرشماری، تعداد بانوان خراسان رضوی بیش از 50 درصد کل جمعیت این استان و بیش از میانگین کشوری آن است و این رقم در روستاهای استان به حدود 60 تا 65 درصد می رسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.