برکسی پوشیده نیست تاریخ مصرف هر دو پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان به سر رسیده و اگر سیاست های فروش نبود، خیلی وقت قابل باید بازنشسته می شدند.

 منتظر ایکس باکس ۱.۵ نباشید، به کمتر از ۲ رضایت نمی‎دهیم!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از softpedia، در حالی که عطش گیمرها برای کنسول های نسل بعد به خوبی حس می شود، اما دست کم سونی تمایلی به ارتقای درست و حسابی کنسول خود ندارد و با همین هدف، پلی استیشن 4.5 را ارائه می کند.

 این تصمیم سونی باعث شده تا اغلب منتظر خبر مشابهی از سوی مایکروسافت و ایکس باکس 1.5 باشند، اما خوشبتانه مایکروسافت به کمتر از 2 رضایت نمی دهد. فیل اسپنسر، سرپرست بخش سرگرمی مایکروسافت و تیم ایکس باکس در حاشیه کنفرانس بیلد 2016 به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و در جواب به یکی از آنها درباره عرضه ایکس باکس 1.5، اعلام کرد تیم آنها تمایلی به ارائه چنین محصولی ندارد و به عرضه یک کنسول درست و حسابی تر در مقایسه با ایکس باکس وان فکر می کنند.

"من به ارائه ایکس‌باکس 1.5  معتقد نیستم. اگر قرار باشد رو به جلو حرکت کنیم [و محصول جدیدی عرضه شود]، من می‌خواهم با اعداد بزرگتری پیش بروم. برای ما ایکس باکس عملکرد خوبی دارد، قابل اعتماد است و سرورهای گیمینگ آنلاین نیز  عملکرد خوبی دارند. اگر قرار باشد با چیز جدیدی پیش برویم، همانطور که گفتم می خواهم آن یک تغییر درست و حسابی [در مقایسه با ایکس باکس وان] و یک ارتقا واقعی باشد."

آقای اسپنسر همچنین تشریح ساخت وی اطلاعاتی نسبت به آینده کنسول رقیب، پلی استیشن 4 و آینده آن ندارد. اظهارات آقای اسپنسر را می توان چنین تعبیر کرد که مایکروسافت بر روی یک جانشین درست و حسابی برای کنسول ایکس باکس وان کار می کند، بنابراین انتظار می رود کنسول بعدی این کمپانی در مقایسه با نسل فعلی، از هر نظر به طرز چشمگیری برتری داشته باشد. با اینکه سونی نسبت به آینده پلی استیشن ابراز نظر رسمی نکرده، اما به گفته منابع متعددی، ارتقای بعدی پلی استیشن 4 پشتیبانی از اجرای بازی ها در وضوح تصویر 4K و پشتیبانی بهتر از PlayStation VR را به ارمغان می آورد. طبق همین شایعات، کنسول بعدی سونی در مقایسه با نسل فعلی، تا دو برابر قدرت پردازش گرافیکی بالاتری خواهد داشت.

در شرایط فعلی، احتمالاً هر دو سونی و مایکروسافت منتظر نشسته اند تا بفهمند دیگری چه چیزی معرفی می کند و محصولی بهتر از آن عرضه کنند، البته در این میان ملاحظاتی نیز وجود خواهد داشت و هر یک باید تلاش کنند حداقل قیمت محصول جدیدشان بیشتر از محصول رقیب نباشد. به گفته خود سونی، تاکنون 36 میلیون دستگاه پلی استیشن 4 به فروش رفته و به گفته شرکت های ثانویه، مایکروسافت تاکنون نزدیک به 20 میلیون دستگاه پلی استیشن 4 به فروش رسانده است.

همه این‎ها در حالی است که ایکس باکس اون از نظر کارایی، ضعیف تر از پلی استیشن 4 است

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.