۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
کد خبر: 363879

مهندسان هواشناسی، نیروی خود را برای ایجاد اولین پلت فرم مستقل کردن باروری ابرها با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین متمرکز کرده اند.

روبات هایی که آب و هوا را کنترل می کنند

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین و به نقل از Techradar، باروری ابرها یک تکنیک فیزیکی - زیستی می باشد و با استفاده از انتشار ذرات کوچک در میان ابرها، توسط یک هواپیما یا موشک، فرآیند های میکروفیزیکی را تغییر می دهند و باعث بارش باران یا برف در یک منطقه می شوند.

در حال حاضر دانشمندان برای باروری ابرها، تصمیم گرفته اند که از هواپیماهای مستقل بدون سرنشین استفاده کنند و به این وسیله، آب و هوای مناطق مختلف را کنترل کنند.

تحقیقات در خصوص این موضوع از بیش از یک قرن گذشته آغاز شده است و اکنون به مرحله ی آزمایشی رسیده است. البته هنوز مشخص نیست که آیا این سیستم به درستی کار خواهد کرد یا خیر.

هر چند که این پروژه ممکن است دارای نواقص و کاستی هایی باشد، اما امکان کنترل مستقل آب و هوا به زودی قطعی می شود و کنترل بارور شدن ابرها به دست انسان خواهد افتاد.

معروف ترین روش باروری ابرها، تلاشی بود که چین در سال 2008 و برای بازی های المپیک داشت. بدین صورت که این کشور اطمینان حاصل کرد که ابرهای باران زا، پیش از شروع مراسم افتتاحیه و اختتامیه ی المپیک، از محل برگزاری مراسم عبور خواهند کرد.

در حال حاضر مهندسان آمریکایی، هواپیماهای بدون سرنشین و پهپادی را برای بارور کردن ابرها آزمایش می کنند. آزمایش این سیستم ها در اواخر ژانویه با موفقیت پیش رفت و محموله های بارور کردن ابرها را به طور کامل محقق کرد.

در پروژه ی بارور کردن ابرها با کمک پهپاد، از سیستم های نرم افزاری برای شناسایی دقیق مسیر و نوع ابرها استفاده شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.