قدس آنلاین: سیزدهمین نمایشگاه بین المللی محصولات و مواد غذایی حلال مالزی با حضور شرکت هایی از جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است.

برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی حلال مالزی با حضور شرکت های ایرانی

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان،  این دوازدهمین سال حضور شرکت های ایرانی در این نمایشگاه جهانی است.

در روز نخست این نمایشگاه، عبداله بداوی نخست وزیر پیشین مالزی، مصطفی محمد، وزیر صنعت و تجارت بین الملل مالزی، سفرای چند کشور به ویژه مرضیه افخم سفیر ایران در مالزی، رایزن اقتصادی کشورمان و مسوولین اتحادیه توسعه تجارت خارجی مالزی از غرفه های پاویون جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند.

در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی محصولات حلال مالزی، مشارکت کنندگان کشورمان در کنار بیش از 20 کشور جهان مانند ژاپن، تایلند، تایوان، ترکیه، فلسطین، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، برزیل، اندونزی، مراکش و تونس بخشی از توانمندی های خود در زمینه انواع مواد غذایی را در معرض دید و قضاوت مخاطبان و متخصصان بازار مصرف حلال جهان قرار داده اند.

شركت نمايشگاه‌هاي بين‌المللي استان اصفهان از سال 2005 ميلادي تاكنون به صورت متوالي برگزاركننده پاويون جمهوري اسلامي ايران در نمايشگاه MIHAS بوده است.

همزمان با سیزدهمین نمایشگاه بین المللی محصولات و مواد غذایی حلال مالزی کنفرانس های تخصصی با حضور صاحب نظرانی از 70 کشور جهان و با شعار فراتر از اقتصاد در مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی کوالالامپور برپا شد. در این کنفرانس ها 1200 هیأت تجاری از 70 کشور حضور دارند که تحت عنوان هفته حلال به ارزیابی بازار مصرف حلال جهان و بحث و گفتگو پیرامون توسعه روزافزون این صنعت می پردازند. طبق آمار و اطلاعات ارایه شده از سوی سازمان توسعه تجارت خارجی مالزی تخمین زده می شود تا سال2030 بیش از 27 درصد جمعیت جهان را مسلمانان تشکیل دهند که این موضوع باعث خواهد شد ارزش بازار مصرف مواد غذایی و کالاهای مصرفی حلال جهانی که در حال حاضر 7/3 تریلیون دلار  می باشد، افزایش یابد. قرار گرفتن مالزی در منطقه آسیای جنوب شرقی با بالاترین تمرکز جمعیت مسلمان دنیا و داشتن ذائقه های متفاوت می تواند این کشور را به یکی از بهترین جایگاه ها برای صادرات انواع مواد غذایی و بهترین پایگاه جهت صادرات مجدد به دیگر کشورهای همسایه به ویژه اندونزی تبدیل کند و این امر فرصتی بی نظیر برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشورمان خواهد بود تا تولیدات با کیفیت و منحصربه فرد خود را با برند حلال به بازار مصرف حلال دنیا عرضه کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.