معاون اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: در سال ۱۳۹۴، در حدود ۶ هزار نفر از دانشگاهیان به عمره مفرده و بیش از ۲۲ هزار زائر دانشگاهی به عتبات عالیات اعزام شدند.

اعزام بیش از ۲۲هزار دانشگاهی به عتبات در سال ۹۴/ اعزام کاروان ویژه دختران مجرد برای اولین‌بار در سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین،محمد زارع معاون اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور در گفت‌وگو با فارس، گفت: در سال 1394، در حدود 6 هزار نفر از دانشگاهیان به عمره مفرده و بیش از 22 هزار زائر دانشگاهی به عتبات عالیات اعزام شدند.
وی گفت: در ابتدای سال 94 قرار بود در حدود 18 هزار نفر را به عمره دانشجویی اعزام کنیم که از این تعداد در حدود 6 هزار نفر به اعمره اعزام شدند؛ پس از اتفاقاتی که در فرودگاه جده رخ داد، اعزام‌های ستاد به عمره متوقف شد و 12 هزار نفر از ثبت نام کنندگان نتوانستند راهی این سفر شوند؛ مبالغ دریافتی از این افراد به آنان برگشت داده شد و ما برای هرگونه اقدام در این خصوص تابع سازمان حج و زیارت هستیم.

زارع ادامه داد: ما دوازدهمین دوره عتبات دانشگاهیان را در فروردین ماه گذشته برگزار کردیم که طی آن 3 هزار نفر از دانشگاهیان به عتبات عالیات اعزام شدند؛ سیزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان نیز در مردادماه کلید خورد و در خلال این دوره افزون بر 7 هزار نفر از دانشگاهیان کشور در قالب پنج گروه اساتید، کارمندان دانشگاهی، دانشجویان مجرد پسر، دانشجویان مجرد دختر به همراه محرم و دانشجویان متاهل به عتبات عالیات اعزام شدند؛ در این دوره دانشجویان متاهل بیشترین متقاضی تشرف به عتبات بودند.

معاون اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اظهار کرد: چهاردهمین دوره عتبات دانشگاهیان نیز از بهمن ماه آغاز شده که تا پایان فروردین 95 ادامه خواهد داشت و طی آن 12 هزار نفر به عتبات عالیات اعزام می‌شوند؛ در این دوره اعزام 278 کاروان را پیش‌بینی کرده‌ایم، تقریباً 100 کاروان به نسبت سال گذشته اضافه شده است. طبق برنامه‌ریزی‌ها 11 هزار و پانصد نفر در این دوره اعزام می‌شوند.

وی گفت: سعی کرده‌ایم این اعزام‌ها را منظم‌تر برگزار کنیم و هم با همکاری سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری، محل اسکان دانشگاهیان در نجف و کربلا تمرکز بیشتری پیدا کرد؛ برنامه‌ها و جلسات پیش از سفر را در ایران برای کاروان‌ها دایر کردیم تا نسبت به موارد مهم این سفر آشنا شوند و برنامه‌های ستاد در کشور عراق نیز سر و سامان گرفت؛ قبل از سفر به کاروان‌ها بسته‌های فرهنگی تحویل داده شد که این بسته‌ها شامل کتب و سی دی‌های چند رسانه‌ای است.

زارع گفت: برنامه‌های زیادی را نیز در کشور عراق برای کاروان‌ها در نظر گرفتیم که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برنامه ریزی برای بازدید کاروان‌ها از حرم حضرت حر، بازدید از بیت حضرت امام(ره) در نجف اشرف و نجف‌شناسی، برگزاری همایش احلی من العسل در کربلا و... اشاره کرد.

معاون اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تاکید کرد: در مجموع سعی بر این بوده و هست که برنامه‌هایی که برای اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات در نظر گرفته می‌شود، از انسجام و قوام خوبی برخوردار باشد؛ همچنین در طول سال تنوع کاروان‌های اعزامی را بیشتر کردیم، برای مثال برای نخستین بار در چهاردهمین دوره عتبات، کاروان ویژه دختران مجرد را پیش بینی کردیم و هماهنگی لازم برای اعزام حدود 4 هزار دانشجوی دختر به عتبات صورت گرفت که تاکنون بخشی از آن‌ها به عتبات اعزام شده‌اند.

وی در پایان اظهار کرد: برنامه ریزی برای پانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان نیز از اواخر فروردین ماه آغاز خواهد شد و در صورت افزایش تقاضا، قطعا نسبت به دوره‌های گذشته، در این دوره شاهد افزایش اعزام‌ها خواهیم بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.