رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه نباید فکر کنیم خارجی‌ها با آوردن پول به کشور اقتصاد را توسعه می‌دهند، گفت: ما مهمان ناخوانده نمی‌خواهیم تا مانع رشد اقتصاد شود. بلکه می‌خواهیم دولت به جای حرف زدن عمل کند.

 تولید مهمان ناخوانده نمی‌خواهد/ دولت به جای حرف عمل کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، سید عبدالوهاب سهل آبادی  با اشاره اینکه همه مردم می‌دانند با شرایط فعلی کشور باید تولیدمورد حمایت قرار گیرد اظهار داشت: بارها گفته‌ایم هر زمان که بخواهیم اقتصاد کشور توسعه پیدا کند باید به پویایی بخش تولید بپردازیم. در این زمینه باید حضور بخش خصوصی نیز در فعالیت‌های مختلف اقتصادی گسترش پیدا کند.

وی با بیان اینکه نباید فکر کنیم خارجی‌ها با آوردن پول به کشور اقتصاد را توسعه می‌دهند، افزود: آنها به دنبال بازار ایران هستند. ما مهمان ناخوانده نمی‌خواهیم تا مانع رشد اقتصاد شود. بلکه می‌خواهیم دولت به جای حرف زدن عمل کرده و برای مقابله با رکود حمایت‌های لازم را از تولیدکنندگان انجام دهد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اضافه کرد: در حال حاضر بخش تولید با 30 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کند که این موضوع باید مورد توجه جدی دولت قرار گیرد. تولیدکنندگان امروز درگیر دیون معوق هستند و سیستم بانکی مدعی است به آنها تسهیلات پرداخت کرده درحالیکه فقط بدهی تولیدکنندگان را به روز کرده است.

سهل آبادی اضافه کرد: امروز تولیدکنندگان امکان دریافت تسهیلات از بانک‌ها را ندارند و هر روز بدهکارتر می‌شوند سرمایه درگردش کافی نیز در اختیار واحدهای تولیدی نیست این درحالی است که اخیراً رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام کرده که 67 هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش را در اختیار واحدهای تولیدی قرار می‌دهد اما این سوال مطرح است که این منابع به چه شکل در اختیار واحدهای تولیدی قرار می‌گیرد البته بنده چندان به اجرایی شدن این موضوع اعتماد ندارم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.