بازیگر سریال «قرعه» گفت: متأسفانه تلویزیون در این سال‌های اخیر به افرادی بی‌صلاحیت میدان داده و از این طریق اعتبار و آینده خود را زیر سؤال برده است.

 تلویزیون به افراد بی‌صلاحیت میدان داده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس؛ هومن برق نورد بازیگر این سریال در ابتدای صحبت‌هایش گفت: در جلساتی که برای ساخت سریال «قرعه»داشتیم صحبت‌‌هایی مطرح شد درباره اینکه همگی ما یک کارفرما داریم که در اصل نتیجه نهایی کار را باید به او تحویل دهیم و پس تحویل اثر آنها خودشان هر طور که صلاح بدانند درباره نحوه پخش سریال تصمیم‌گیری می‌کنند. به هر حال این افراد سیاست‌های اشتباهی هم تا الان به کار برده‌اند که باعث ریزش مخاطب شده است.

وی درباره حضورش در کارهای مناسبی نیز بیان داشت: در حال حاضر وارد سال 95 شدیم و همه ما اعم از مسئولین می‌دانیم که ماه رمضان و عید نوروزی را پیش‌رو داریم. بنابراین سؤال من اینجا است که چرا باید دقیقه 90 کاری را سفارش داده و شروع کنیم. هیچ‌وقت این اتفاق نیفتاده که یک متن کامل داشته باشیم. بلکه همیشه همه گروه‌های تولید سریال‌های مناسبتی براساس اعتماد متقابل با یکدیگر کار می‌کنند.

بازیگر سریال «دودکش1» ادامه داد: مدتی پیش در سال «دور دست‌ها» قبول نقش کردم و این در شرایطی بود که نه تهیه‌کننده و نه کارگردان اثر را می‌شناختم. آن زمان تنها مزیتی که این سریال برایم داشت وجود 26 قسمت متن به صورت کامل بود و به همین خاطر در این سریال بازی کردم اما با گذر زمان متوجه شدم که باید یک بند دیگر هم به متن قراردادها اضافه شود و آن هم این است که نباید متن در طول ضبط اثر تغییر کند. در حال حاضر اصلاً نمی‌دانم که نتیجه این سریال چه شده است و اگر بخواهد اینطور پیش رود تمام اعتبار یک بازیگر زیر سؤال می‌رود.

وی ادامه داد:‌ اگر سریال‌ها بدون در نظر گرفتن شرایطی که گفتم و با نظم و انضباط تولید شود قطعاً مخاطب خود را جذب خواهد کرد. در حال حاضر فقط ماه رمضان سریال‌های مناسبتی بیننده دارند آن هم به خاطر حال و هوای این ماه و مردم روزگار است. از طرفی معتقدم سریال‌‌های نوروزی باید با کیفیت‌تر از ماه رمضان تولید شوند که بتوانند در جذب مخاطب موفق عمل کنند. دلیل اصلی این موضوع را نیز در بخش هزینه‌های تولید ارزیابی می‌کنم.

بازیگر سریال «پرده‌نشین» در ادامه گفت: در کل با حضورم در سریال‌های مناسبتی مشکلی ندارم اما معتقدم که باید سازندگان این آثار کاری کنند که باکس نوروز هم مثل ماه رمضان پرمخاطب باشد. اگر سریالی خوب باشد خستگی زمانی که کار کردیم نیز از تن‌مان به در می‌رود. علاوه بر این به واسطه دو ماه کار کردن 5 ماه کار می‌کنیم و دستمزد بیشتری نیز می‌گیریم.

برق‌نورد در ادامه صبحت‌های خود گفت: تا روز قبل از شروع شدن بازی‌ام در سریال «قرعه‌»، مشغول بازی در سریال «دودکش 2» بودم همان روز به محمدحسین لطیفی گفتم که برای صحبت و بازی در سریال برزو نیک‌نژاد قرار است به دفتر آقای مقدم بروم و برایم جالب بود که همانجا آقای لطیفی به من گفت حتماً برو  بازی کن که همه بدانند ما با هم مشکلی نداریم.

برق‌نورد در ادامه با اشاره به همکاری‌های پیشین خود در تلویزیون گفت: متأسفانه تلویزیون در این سال‌های اخیر به افرادی بی‌صلاحیت میدان داده و از این طریق اعتبار و آینده خود را زیر سؤال برده است من، امیرحسین رستمی و برزو نیک‌نژاد هنوز بخشی از پول‌مان از سریال «دودکش1» دریافت نکرده‌ایم حتی من به حراست سازمان صداوسیما، آقای دارابی و آقای ضرغامی شکایت کرده‌ام و در این باره برای‌شان توضیح داده‌‌ام اما هنوز هیچ ترتیب اثری داده نشده است.

بازیگر سریال «دزد و پلیس» همچنین افزود: برای حضورم در سریال «پرده‌نشین» به من دستور دادند که درباره عدم دریافت دستمزدت در سریال «دودکش 1» صحبتی نکن و حتی در شرایطی گفتند اگر مصاحبه‌ کنی دیگر نقش حاج‌آقا مهدوی را به تو نخواهیم داد و من هم که دیدم اینطور است از بازی در این نقش انصراف دادم و دوستان دوباره خودشان به سمتم آمدند. در پایان بهروز شعیبی نیز گفت که تو تا نیمه‌‌های ضبط سریال مصاحبه نکن. اما با این اوصاف یک نفر در این همه جایی که شکایت کردم بگویند که شکایت تو به کجا رسید.

برق‌نورد در این باره ادامه داد: بعد از اینکه اعلام کردند دودکش دو گزینه عید نوروز نیست همه ما 14 روز مرخصی بدون حقوق گرفتیم.بعد از اجرای هر سکانس در «دودکش2» می‌دیدم که بازیگران با اعتماد به نفس بالایی با یکدیگر صحبت می‌کنند و این به خاطر شخصیت‌پردازی‌های این سریال در فصل اولش بود، اما در هر حال نبود برزو نیک نژاد کاملاً احساس می‌شد.

برق‌نورد درباره تفاوت «دودکش 2» و «دودکش1» بیان داشت: در «دودکش 1» لحظات عاشقانه بین من و همسرم وجود داشت اما در «دودکش 2» کمتر بود که خودمان با مشورت کوروش نریمانی این سکانس‌ها را بیشتر کردیم. و کل‌کل‌های نصرت و فیروز به خاطر کاراکترهای جدید کمتر شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.