۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 364396

قدس آنلاین: نماينده ولی فقيه در سازمان حج گفت: تأخیر ایجاد شده توسط عربستان برای انجام مذاکرات مقدماتی و فراهم شدن مقدمات سفر حج به معنای آن است که نمی خواهند حج برای زائران ایرانی انجام شود.

کارشکنی عربستان در سفر حجاج ایرانی

حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر در نخستین دیدار با کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در سال ۹۵ گفت: امیدواریم مقام‌های سعودی درباره این سفر که به دعوت وزیر حج عربستان است، در روزهای آینده تصمیم‌گیری کنند، زیرا اگر در روزهای آینده گفت‌وگوهای طرفین انجام نشود، شرایط برای برگزاری حج مطلوب، بسیار دشوار خواهد شد.
نماینده ولی فقیه همچنین ادامه تعطیلی سفر عمره زائران ایرانی را به دلیل بی تدبیری مسؤولان مربوطه در کشور میزبان دانست و با اشاره به اینکه عربستان با افراد خاطی حادثه فرودگاه جده برخورد لازم را نکرده است، افزود: در این حادثه برای رعایت عزت و شؤون مردم عزیزمان طبیعی بود که واکنش نشان دهیم و آن‌ها هم براساس شرع مقدس اسلام مسؤولیت داشتند تا با افراد خاطی برخورد کنند و واکنش لازم را نشان دهند، ولی متأسفانه به دلیل برخورد نکردن با افراد خاطی، تعطیلی عمره ادامه یافت.
وی اضافه کرد: در حج امسال هم مشکل از طرف مقابل است و ما درچند سال گذشته تلاش کرده ایم حج به روابط سیاسی دو کشور پیوند نخورد و آن‌ها نیز پذیرفته بودند و حج هم بخوبی انجام می شد، اما شرایط در سال جاری برعکس است. وی با تأکید بر اینکه واکنش عربستان در دو حادثه مکه و منا مناسب نبود، افزود: با وجود تأیید بالاترین مقام سعودی، دیه حادثه دیدگان مسجدالحرام به هیچ یک از کشورها پرداخت نشده و درمورد دیه حادثه دیدگان منا تاکنون اقدامی صورت نگرفته است و این برای جهان اسلام قابل قبول نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.