قدس آنلاین/ خبرنگار قدس: روند احداث واحدهای مسکونی مسکن مهر از دولت نهم به طور جدی آغاز شد تا در تأمین مسکن اقشار با درآمد پایین سهمی داشته باشد، اما با آغاز این راه هیچ کس گمان نمی‌کرد روزی آنان که با هزار امید در صف تحویل مسکن مهر منتظر مانده اند، بعد از تحویل مسکن با نبود زیرساخت‌ها رو به رو شوند. سایت دکتر حسابی در شهرستان اسفراین با ۴۰۰ واحد مسکونی یکی از مجتمع‌های مهری است که با کمبود‌ها و کاستی هایی روبه‌روست.

مردم در مسکن مهر «حسابی» گرفتار شده اند

یکی از ساکنان این سایت می‌گوید: سال‌هاست که با هزار امید منتظر تحویل واحد‌های خود بودیم، ولی متأسفانه از روز اول سکونت در این منطقه با کاستی‌ها و کمبودهایی مواجه شدیم.
باغبان درخصوص آسفالت این سایت می‌افزاید: شهرداری که متولی آسفالت و پیاده روسازی این سایت به عنوان پیمانکار است، تاکنون کار جدی برای آسایش مردم انجام نداده است.
وی خاطر نشان می‌کند: نبود تلفن ثابت در منازل دیگر معضلی است که همچنان ساکنان سایت با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
وی در زمینه دیگر مشکلات این سایت اضافه می‌کند: از زیرساخت‌های تفریحی از جمله پارک محله یا اندک فضای سبزی برای گذران اوقات فراغت و تفریح فرزندان محروم هستیم.

 واحد تجاری نداریم!
وی نبود فروشگاه یا واحد تجاری را یکی دیگر از مشکلات این منطقه عنوان می‌کند و اظهار می‌دارد: تنها دو دکه در این سایت اقدام به عرضه مایحتاج روزمره شهروندان می‌کنند که البته جوابگوی جمعیت این منطقه نیست.
 یکی دیگر از ساکنان این منطقه نیز با اشاره به مشکلات حمل و نقل برای ساکنان سایت می‌گوید: فاصله چهار کیلومتری سایت از محدوده شهری،تردد شهروندان این منطقه را با مشکلاتی رو به رو ساخته که متأسفانه تاکنون حل نشده است.
عرب می‌افزاید: هیچ گونه وسیله حمل و نقل همگانی حتی آژانس یا تاکسی تلفنی برای شهروندان در نظر گرفته نشده است .

 فقدان مدرسه
وی با اشاره به نبود مدرسه برای تحصیل فرزندان ساکنان می‌گوید: هیچ مدرسه ای برای تحصیل دانش آموزان در این سایت وجود ندارد و نبود سرویس حمل و نقل همگانی ما را در رساندن دانش آموزان به مدرسه با مشکل مواجه می‌کند.
یکی دیگر از ساکنان این سایت نیز می‌گوید: نبود پارکینگ برای همه واحدهای ساختمانی معضل دیگری است که در تأمین آن با         بی توجهی متولیان رو به رو بوده ایم.
صادقی با اشاره به نبود زیرساخت‌های مخابراتی می‌گوید: متأسفانه شهروندان این نقطه از وجود حداقل‌های ارتباطی چون تلفن ثابت محروم هستند.
وی همچنین به نبود زیرساخت‌های حداقلی چون آسفالت و پیاده روسازی اشاره می‌کند و می‌گوید: حتی اندک راه خاکی با کمبود روشنایی مواجه است که تردد در این مسیر موجب دلهره ساکنان این منطقه شده است.
وی می‌گوید: همه کمبودها و کاستی‌ها ارمغان بی توجهی مسؤولان است.
«صادقی» می‌افزاید: روشنایی مناسب، آسفالت یا پیاده رو مناسب و تلفن ثابت، بخشی از زیرساخت هایی است که هنوز مردم از نبود آن‌ها رنج می‌برند.

 مسؤولان چه می‌گویند؟
 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اسفراین می‌گوید: با مصوبه کارگروه امور زیربنایی شهرستان، سایت مسکن مهر دکتر حسابی یا به عبارتی کشت و صنعت جوین به عنوان نقطه شهری به شمار می‌آید که باید از خدمات شهری بهره‌مند شود.
مجید علی اکبریان می‌افزاید: شهرداری با توجه به اینکه از شهروندان عوارض دریافت می‌کند، ملزم به ارایه خدمات شهری و تأمین زیرساخت هایی چون حمل و نقل و جمع آوری زباله است.
وی با اشاره به اینکه عملیات اجرای آسفالت و فرآیند پیاده رو سازی به شهرداری اسفراین به عنوان پیمانکار این اداره واگذار شده است، خاطر نشان می‌کند: بنا بود پیش از فرا رسیدن دهه فجر سایت مسکن مهر آسفالت شود که تاکنون اجرایی نشده است. این در حالی است که مبلغ قرارداد بیش از یک میلیارد تومان است.
وی در مورد کمبودها و کاستی‌های روشنایی این سایت می‌افزاید: اداره برق موظف به ارایه خدمات زیرساختی است اما به استدلال نبود اعتبار فعلاً اقداماتی انجام نداده است که خواستار حمایت ما در کمیته برنامه ریزی برای جذب اعتبار برای رفع کمبودها در این بخش شده اند.
وی با اشاره به اینکه هر آپارتمان 16 واحدی دارای 11 پارکینگ است، می‌گوید: پنج واحد بدون پارکینگ هستند که باید از فضاهای فیزیکی سایت برای پارک خودرو بهره مند شوند.
وی با اشاره به اینکه مسجد برای سایت ساخته شده است، خاطرنشان می‌کند: به دلیل وجود مشکلات فنی بنای مسجد را تاکنون از پیمانکار تحویل نگرفته‌ایم.
وی با اشاره به اینکه تعدادی واحد تجاری برای سایت در نظر گرفته شده است، اظهار می‌دارد: این واحدها از طریق مزایده واگذار خواهند شد تا پروانه کسب دریافت کنند.
وی با اشاره به اینکه این پروژه 400 واحدی از مسیر انبوه سازی به پیمانکاری کشت و صنعت جوین ساخته شده است، می‌افزاید: اکنون بیش از 150 خانوار یا به عبارتی جمعیتی بالغ بر 500 نفر در این سایت ساکن هستند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی اکبرناطق نوری باجناق جناب آخوندی IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    من از روز اول گفتم مسکن مهر هیچ مشکلی نداره نداشته دورود خدا برنیکزاد قهرمان لعنت برکارشکنان مسکن مهر درگیر لج بازی های سیاسی شده دولت یازدهم با مسکن مهر لج کرده کمک نمیکنه نزدیک 3سال 2بار وزیر مسکن تحمیلی شفارشی دولت یازدهم رفته پردیس سرزده این یعنی چی مخالفت روشن این یعنی چی مگر سعادت آباد ازاول آباد بود خرد خرد آباد شده خودپردیس مسکن مهر هم آباد میشه تحویل بدهید نه برای دولت وام بهتراز ساخت وسازاست وام میده سود میگیره منابع اقساط مسکن مهر های تحویل شده