مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۸ هزار و ۷۶۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در طرح بسیج سلامت نوروزی در استان مرکزی کشف و معدوم‌سازی شد.

معدوم سازی بیش از ۸ هزار کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در استان مرکزی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، حسن مهرعلی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت عملکرد مرکز بهداشت استان در بسیج سلامت نوروزی سال 95 اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور از اول اسفندماه سال 94 برنامه تشدید نظارت و بازرسی از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی در دستور کار مرکز بهداشت قرار گرفت و بازرسان مرکز بهداشت استان در طرح بسیج سلامت نوروزی امسال اقدامات ارزشمندی را در راستای تامین بهداشت غذایی انجام دادند.

وی افزود: تعداد بازرسی‌های انجام شده توسط بازرسان مرکز بهداشت استان در نوروز 95 عبارت است از، هفت هزار و 436مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، یک‌هزار و 653 مورد بازدید از اماکن عمومی، 334 مورد بازدید از اماکن بین‌راهی، 550مورد نمونه‌برداری میکروبی آب، چهارهزار و 360 مورد کلرسنجی آب، 400 مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی سنتی و صنعتی و صدور دو هزار و 600 کارت سلامت بوده است.

مهرعلی تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام شده طرح بسیج سلامت نوروزی امسال در استان مرکزی 8 هزار و 761 کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیربهداشتی کشف و معدوم، 295 قلیان جمع‌آوری و معدوم شد و همچنین 136 مورد برخورد با دست‌فروشان دوره‌گرد توسط بازرسان مرکز بهداشت استان انجام شده است.

مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: همچنین امسال در طرح بسیج سلامت نوروزی در استان مرکزی 149 مورد تخلف به مراجع غذایی معرفی و 70 واحد متخلف بهداشتی در این مدت تعطیل شد.

وی بیان داشت: در نوروز امسال از طریق سامانه کشوری 1490 به 41 مورد از شکایات مردمی رسیدگی شد و 104 مورد شکایت دیگر مورد بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.