فقر  بلای خانمان‌سوزتر از بیماری و مرض قلبی ست که با اجرای اقتصاد مقاومتی برچیده خواهد شد

اگر مسئله فقر ومعیشت مردم حل شود ؛ شریعت مردم هم حل خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ آیت الله طه محمدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان که در اولین شورای اداری استان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: اقتصاد مقاومتی در پله اول با انتخاب طرح‌های امتحان شده آسیب‌ناپذیر و جدی و مطابق با اوضاع و شرایط استان آغاز می‌شود.
وی با اشاره به نامگذاری سال تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: در باورم نمی‌گنجد فردی با فقر شدید و گزنده، بتواند دینش را حفظ کند، مگر اینکه از لحاظ اعتقادی بسیار قوی باشد.
طه‌محمدی در ادامه گفت: باید به عنوان تکلیف شخصی، خانوادگی، شهرستانی، استانی، در حوزه مدیریت و جهانی این مساله را مدنظر داشته باشیم که همواره به فقرا کمک کنیم و دست نیازمندان را بگیریم.
وی تاکید کرد: اگر حتی بوعلی‌سینای زمان بوده اما فقیر باشی، تمام استعدادها و خلاقیت‌هایت نابود می‌شود بنابراین بسیار عجیب است که ما هنوز اثرات و پیامدهای فراوان فقر را بررسی نکرده‌ایم.
محمدی با اشاره به اینکه فقر استعدادهای انسان را نابود می‌کند، تصریح کرد: اگر انسان، جامعه، دولت و ملت بخواهند فقر، این بلای خانمانسوز را درمان کند، باید به اقتصاد مقاومتی متوسل شوند.
وی یادآورشد: اقتصاد مقاومتی را می‌توان اینگونه تعریف کرد که باید از داشته‌ها و امکانات بالقوه بسیار عالی این کشور و خاک کم‌نظیر در بین سایر کشورها، خوب بهره‌برداری کنیم.
وی با اشاره به اینکه بهره‌وری یکی از حلقه‌های مفقوده کشور است، افزود: بهره‌وری به معنای این است که به مردم بیاموزیم از داشته‌های خود خوب استفاده کنیم و در این راستا مسئولیت حوزه‌ها و دانشگاه‌ها بسیار سنگین است.
طه‌محمدی با بیان اینکه نداشتن رشته بهره‌وری در دانشگاه‌ها مایه تاسف است در غیر این صورت باید شیوه بهره‌وری آب، خاک و معادن را بدانیم، عنوان کرد: درآمد حاصل از فروش سنگ‌های زینتی موجود در کشور بسیار بالاتر از بهره‌برداری از چاه‌های نفت است اما متاسفانه هیج استفاده‌ای از آن نمی‌شود، همچنین بسیاری از موادمعدنی کشور به صورت خام صادر می‌شود و پس از استحصال مجددا به کشور بازمی‌گردد.
وی با تاکید بر اینکه باید کلاس اقتصاد مقاومتی تشکیل داده و تمام موارد موردنظر در این خصوص را مطرح کرد، افزود: نخستین سنگ‌بنای اقتصاد مقاومتی استفاده از داشته‌های خود است، چرا که در کشور خود فکر، دانشجو، دانشمند و جوانان زیادی هستند و می‌توان از آنها بهره‌برداری کرد بنابراین می‌توان با رفع موانع و مشکلات پیش‌رو همچون قاچاق به هدف موردنظر دست یافت.
به گفته طه‌محمدی، آسیب‌شناسی نخستین کاری است که باید در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی انجام داد تا بتوان به آسیب‌زدایی و در نهایت به تقویت و استفاده از نقاط قوت خود دست یافت.
وی با اشاره به مدیریتی زیبا در به‌کارگیری داشته‌ها و توانمندی افراد و متمرکز ساختن آنها و انجام کاری در حد معجزه عنوان کرد: بعضی از طرح‌ها در کشور بسیار هزینه‌بر است و درآمدشان یا صفر بوده یا بسیار کم است.
وی با اشاره به اینکه منابع آبی فراوانی در همدان وجود دارد که بدون استفاده از استان خارج و به خلیج فارس می‌ریزد، تصریح کرد: با این وجود به دنبال تامین آب از زنجان و سد تالوار با هزینه‌های هنگفت هستیم در حالیکه بهره‌برداری از این پروژه آینده مشخصی ندارد بنابراین می‌طلبید این طرح در شهرستانی همچون نهاوند با منابع آبی زیاد، هزینه و اقتصاد مقاومتی اجرا شود.
امام جمعه همدان اظهار کرد: باید با در دست گرفتن چراغی به دنبال طرح‌های خوب بگردیم و آنهایی که به حقیقت نزدیک‌تر است را برگزینیم، چرا که استان همدان از نظر منابع طبیعی فقیر نیست و از آب و هوای معتدل الوند برخوردار است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.