قدس آنلاین/ سینا حسینی : شکست دور از انتظار تیم فوتبال سیاه جامگان در نخستین بازی در سال جدید مقابل تیم ۱۰ نفره پرسپولیس در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی شرایط این تیم را به قدری دگرگون ساخت که حالا بیش از هر مقطعی شاگردان فرهاد کاظمی سایه سقوط را بالای سر خود احساس می‌کنند.

بندبازی  لبه پرتگاه

هرچند بازیکنان سیاه جامگان روی کاغذ شانس بقا در لیگ برتر را دارند، اما نگاهی به دیدارهای باقی‌مانده این تیم در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر نشان می‌دهد، این تیم 6هفته طاقت‌فرسا و دشوار را پیش رو دارد که در صورت ناکامی در هر یک از این دیدارها، خطر سقوط بیشتر آن‌ها را تهدید می‌کند. نماینده تازه وارد فوتبال خراسان در رقابت‌های لیگ پانزدهم در مقطع کنونی با 20 امتیاز روی پله چهاردهم جدول قرار دارد و این تیم که تاکنون از 24 بازی خود تنها پنج بازی را با پیروزی به اتمام رسانده است، با قبول پنج تساوی و 14 شکست آمار نگران کننده ای را از خود بر جای گذاشته است، به همین علت بیشتر کارشناسان این تیم را نامزد سقوط به رقابت‌های لیگ دسته اول می‌دانند، ولی با این تفاسیر فرهاد کاظمی و محمدرضا عباسی همچنان به آینده امیدوارند و اعتقاد دارند، در هفته‌های باقی‌مانده می‌توانند با کسب حداکثر امتیاز از مجموع 6 بازی خود، حضورشان در لیگ برتر را تداوم بخشند تا فصل آینده نیز در جمع تیم‌های لیگ برتری حضور داشته باشند. اما با بررسی بازی‌های این تیم در ادامه رقابت‌های لیگ برتر تنها می‌توان گفت، سیاه جامگان با خلق یک معجزه می‌تواند این مأموریت دشوار و سخت را به سلامت پشت سر بگذارند. برای آگاهی از وضعیت بازی‌های باقی مانده این تیم در لیگ پانزدهم در ادامه به 6 بازی آینده این تیم نیم نگاهی می‌اندازیم.

 هفته بیست و پنجم؛
سیاه جامگان – فولاد خوزستان
شاگردان فرهاد کاظمی در نخستین گام خود باید در یک بازی 6 امتیازی به میدان بروند، هرچند سیاه جامگان از امتیاز میزبانی در این دیدار برخوردار است، اما با توجه به جایگاه کنونی تیم مقابل نمی توان انتظار داشت سیاه جامگان از پیش برنده باشد. فولادی‌ها که همچنان خطر قرار گرفتن در ردیف تیم‌های فانوس به دست را احساس می‌کنند، برای نبردی سخت خود را آماده کرده اند، به همین منظور باید دید آیاکاظمی و شاگردانش می‌توانند از این بازی سربلند بیرون بیایند یا با قبول یک شکست دیگر امید برای بقا را به حداقل خواهند رساند.

 هفته بیست و ششم؛
سایپا البرز – سیاه جامگان
دومین دیدار فینال گونه تیم بحران زده سیاه‌جامگان در 6 هفته پایانی مقابل سایپا البرز خواهد بود. این دیدار نیز حساسیت‌های خاص خود را خواهد داشت، اما اگر شاگردان کاظمی با دقت و زیرکی بالا به مصاف حریف بروند، می‌توانند از کرج با دست پر به خانه برگردند، به این شرط که اشتباه‌های هفته‌های قبل از سوی سربازان مشکی پوش کاظمی تکرار نشود. بدون تردید مجید جلالی هم نیم نگاهی به قرار گرفتن در تیم‌های بالانشین جدول خواهد داشت، به همین منظور او نیز برای امتیاز گرفتن از سیاه جامگان در این مقطع برنامه‌ریزی‌های زیادی را انجام می‌دهد.
 هفته بیست و هفتم ؛
سیاه جامگان – تراکتورسازی تبریز
این دیدار به طور قطع یکی از سخت ترین دیدارهای نیم فصل دوم بازیکنان سیاه‌جامگان به حساب می‌آید، هرچند تیم‌های مشهدی مقابل تراکتورسازی تبریز بهترین نتایج را به دست آورده‌اند، اما نمی‌توان به این واسطه سیاه جامگان را تیم پیروز میدان نام نهاد. امیر قلعه نویی که این روزها تنها به فکر کسب سهمیه در لیگ قهرمانان آسیاست، برای جبران شکست‌های تیمش در برابر مشهدی‌ها، به ثامن می‌آید، از این رو مأموریت مشکی پوشان مشهدی بسیار سخت خواهد بود. قرار گرفتن تراکتورسازی در جمع تیم‌های حاضر در کورس قهرمانی هم می‌تواند برای سیاه جامگان خوب باشد، هم بد؛ به همین منظور باید دید بازیکنان کاظمی چه نتیجه ای را در پایان این بازی رقم خواهند زد.

 هفته بیست و هشتم؛
صبای قم – سیاه جامگان
چهارمین دیدار فینال گونه سیاه جامگان مقابل شاگردان علی دایی رقم خواهد خورد. صبای قم که تاکنون نمایش قانع کننده ای از خود ارایه داده است، حریف سرسختی برای بازیکنان نماینده فوتبال مشهد در لیگ برتر خواهد بود. با این وجود شاگردان کاظمی می‌توانند با استفاده از موقعیت‌های خود در این دیدار، شاگردان دایی را در خانه شکست دهند، البته به این شرط که تا روز انجام این بازی صبای قم دوباره به جمع تیم‌های مدعی بازنگردد.

 هفته بیست و نهم؛
ذوب آهن اصفهان – سیاه جامگان
یکی دیگر از دیدارهای سخت و نفسگیر بازیکنان سیاه جامگان در لیگ پانزدهم، مقابل تیم مدعی ذوب آهن اصفهان خواهد بود. بازی ماقبل آخر نماینده فوتبال خراسان در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان،  بازی مرگ و زندگی به حساب می‌آید. فرهاد کاظمی امیدوار است که تا پیش از این بازی از منطقه خطر در جدول رده‌بندی خارج شود، چون بدون تردید ذوب‌آهن اصفهان در خانه به تیم سیاه جامگان بسادگی امتیاز نمی‌دهد، بویژه وقتی که خودش برای حضور در جمع تیم‌های مدعی به این سه امتیاز نیاز مبرم داشته باشد. از این رو کاظمی و مدیران سیاه جامگان امید دارند پیش از این دیدار، تکلیفشان برای بقا در لیگ برتر مشخص شده باشد.

 هفته سی ام؛
سیاه جامگان – ملوان بندر انزلی
در خوشبینانه ترین حالت ممکن به نظر می‌رسد زمان برگزاری این دیدار در هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر، تکلیف دو تیم از سه تیم سقوط کننده به لیگ برتر مشخص شود، از این رو این بازی 6 امتیازی می‌تواند نقش تأثیرگذاری در سرنوشت تیم بازنده ایفا کند.
کارشناسان و منتقدان بر این باورند که به احتمال زیاد بازنده این دیدار در صورت ناکامی در هفته‌های قبل به عنوان تیم سوم از گردونه رقابت‌های لیگ برتر خارج خواهد شد، از این رو حساسیت این بازی بشدت زیاد است، مگر اینکه ملوان و سیاه جامگان در هفته‌های باقی مانده به گونه ای عمل کنند که نیازی به امتیاز بازی آخر خود در لیگ برتر نداشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.