۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
کد خبر: 364904

سخنگوی دولت با بیان اینکه دو میلیون و ۷۲۹ هزار نفر جمعیت بیکار در کشور وجود دارد، گفت: ۶۶۷هزار نفر در سال ۹۴ مشغول به کار شدند.

۲۷۲۹۰۰۰ نفر در کشور بیکار هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر،محمدباقر نوبخت در اولین نشست خبری خود در سال جدید با بیان اینکه افزایش نرخ مشارکت در سال ۹۴ افزایش یافته است، گفت: نرخ مشارکت نیروی کار از ۳۷.۲ درصد در سال ۹۳ به ۳۸.۲ درصد در سال ۹۴ افزایش یافت.

وی توضیح داد: این افزایش یک واحد درصد نرخ مشارکت اقتصادی، باعث شد جمعیت فعال کشور از حدود ۲۳ میلیون و ۸۱۸ هزار نفر به ۲۴ میلیون و ۷۰۱ هزار نفر افزایش یابد، یعنی ۸۸۲ هزار نفر نیروی جدید وارد بازار کار کشور شدند که از این رقم ۶۶۷ هزار نفر به جمعیت شاغل اضافه شد.

سخنگوی دولت ادامه داد: از این ۸۸۲ هزار نفر نیروی جدید که وارد بازار کار شدند ، ۶۶۷ هزار نفر مشغول کار شدند اما ۲۱۴ هزار نفر موفق به پیدا کردن کار نشدند بنابراین این رقم به جمیعت بیکار کشور اضافه شد.

نوبخت با بیان اینکه دو میلیون و ۵۱۴ هزار نفر جمعیت بیکار در کشور وجود داشت، گفت: با ورود این ۲۱۴ هزار نفر، جمعیت بیکار کشور از دو میلیون و ۵۱۴ هزار نفر به دو میلیون و ۷۲۹ هزار نفر افزایش پیدا کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.