۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰
کد خبر: 365054

رئیس پژوهشكده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی گفت: میانگین كنونی سواد سلامت در ایران افزون بر ۶۸ درصد است.

میانگین سواد سلامت در ایران ۶۸ درصد است

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، دكتر علی منتظری در حاشیه همایش ملی سواد سلامت در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: سواد سلامت مجموعه اطلاعات در حوزه بهداشت و درمان است كه افراد یك جامعه برای ارتقا سلامت و پیشگیری از بیماریها دارا هستند.
وی ادامه داد: این در حالی است سواد سلامت كه 42 درصد از جمعیت ایران ناكافی است.
رئیس پژوهشكده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی گفت: میانگین سواد سلامت در ایران طی سالهای گذشته رشد قابل توجهی داشته اما هنوز با وضعیت مطلوب فاصله دارد.
وی افزود: بررسیها نشان می دهد سواد سلامت زنان ایرانی بیشتر از مردان است و در گروههای سنی بالاتر از 55 سال نیز درصد سواد سلامت ناكافی بیشتر است.
منتظری ادامه داد: افراد بیكار در بین گروههای شغلی دارای سواد ناكافی بیشتری هستند، سواد سلامت ناكافی در گروههای آسیب پذیر و كم درآمد نیز بیشتر است.
وی سطح دسترسی مردم به مقالات، توانایی تجزیه و آنالیز اطلاعات در حوزه سلامت، توانایی در خواندن كتاب، بروشور و دفترچه های تبلیغاتی را از محورهای سواد سلامت عنوان كرد.
رئیس پژوهشكده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی گفت: بررسیها نشان می دهد برنامه های صدا و سیما یكی از منابع مهم در ارتقا سطح سواد سلامت جامعه به شمار می رود.
وی افزود: همایشی كه اكنون در حال برگزاری آن به میزبانی دانشگاه علوم پزشكی مشهد هستیم نخستین همایش ملی سواد سلامت در كشور است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.