قدس آنلاین/ سینا حسینی: رئیس هیأت فوتبال خراسان رضوی با انتخاب داور خبرساز فوتبال ایران به عنوان رئیس جدید کمیته داوران استان، به عنوان یکی از چهره های خبرساز فروردین ماه ورزش این استان از سوی رسانه‌های گروهی شناخته شد.

 کشتی داوری خراسان به گِل نشسته است

انتخاب محسن قهرمانی از سوی مهدی برادران به عنوان رئیس کمیته داوران به اعتقاد کارشناسان فوتبالی، می تواند نگاه ها به سمت داوری خراسان رضوی را تغییر دهد، به این شرط که همه چیز بر اساس برنامه ریزی اصولی و استاندارد پیش برود، در غیر این صورت همچنان شاهد رکود در داوری استان خواهیم بود.
اما پرسش کلیدی اینجاست که محسن قهرمانی که حالا متولی اصلی کمیته داوران استان است با چه برنامه و هدفی این مسؤولیت سنگین را پذیرفته است؟ برای اطلاع از نحوه انتخاب وی از سوی رئیس هیأت فوتبال استان به سراغ وی رفتیم تا با وی در این ارتباط گفت و گو کنیم.
 انتخاب شما به عنوان رئیس کمیته داوران دور از انتظار بود، اما با صدور حکم ریاست این کمیته از سوی برادران، حالا همه چیز تغییر کرده و اهالی فوتبال بویژه جامعه داوری خراسان منتظرند تا با برنامه پیشنهادی شما آینده را متصور شوند؟
مأموریت بسیار سختی را پذیرفته‌ام، اما این مسؤولیت چالش جدیدی برای من به حساب می آید. خراسان رضوی همیشه به عنوان قطب نخست داوری در فوتبال ایران شناخته می شده، اما بنا به دلایلی که در گذشته اتفاق افتاد، روند رو به رشد داوری خراسان و معرفی استعدادهای جدید با وقفه رو به رو شد، به همین دلیل می گویم کار سختی پیش روی من قرار دارد، اما اگر حمایت های لازم صورت گیرد، به طور قطع می توانیم دوباره به عنوان قطب نخست داوری در فوتبال ایران قد علم کنیم.
 حقیقتی که نمی توان انکار کرد، این است که داوری در فوتبال خراسان روند نزولی بوده است. روزی در همین استان داوران جوان و مستعدی حضور داشتند که به واسطه حمایت های رحمان نادری توانستند پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنند و در جمع داوران الیت و ملی قرار گیرند، اما امروز از آن ایام خاطره انگیز فقط یک خاطره باقی‌مانده است؟
 کاملاً موافقم.، حمایت های رحمان نادری در آن مقطع و توجه ویژه به حوزه داوری زمینه شکوفایی استعدادهایی نظیر محسن ترکی، حسن کامرانی فر، رضا سخندان و خود من شد، اما پس از آن مقطع دیگر توجهی به اندازه گذشته به جامعه داوری خراسان نشد، اما اگر مسؤولان به میزان نیاز از برنامه های پیشنهادی من و همکارانم حمایت کنند، می‌توانیم دوباره به اوج برگردیم.
 با توجه به اینکه ما در بحث آموزش و دانش داوران تازه وارد زیاد موفق عمل نکردیم، مهم‌ترین برنامه شما برای فعالیت در رأس کمیته داوران چیست؟
برای این دو مؤلفه مهم برنامه‌ریزی شده، اما باید قبل از همه این مسایل، احترام را در جامعه داوری حکمفرما کنیم. ما باید بپذیریم که جامعه داوری فوتبال خراسان در بدترین شرایط موجود قرار دارند. کشتی داوری فوتبال خراسان به گل نشسته و این موضوع داوران فوتبال خراسان را با مشکلات عجیب و غریب رو به رو کرده است. باید به جوا‌ن‌ترها این مسأله را یاد بدهیم که به بزرگ‌تر و پیشکسوت خود احترام بگذارند و اهالی فوتبال، جامعه داوری و مسؤولان ورزش خراسان باید با تمام توان از این طیف از جامعه ورزش حمایت کنند تا دوباره کشتی داوری خراسان به مسیر اصلی خود برگردد.
یکی از نگرانی های فعلی منتقدان و کارشناسان اتفاقاتی است که پیش از این شما با آن‌ها درگیر بودید؟ به نظر می‌رسد با مشکلاتی که قبلاً بین شما و برخی مسؤولان فدراسیون رخ داد، مقاومت‌هایی در قبال انتخاب شما از سوی فدراسیون صورت گیرد؟
بشدت این موضوع را رد می کنم. من با هیچ یک از مسؤولان فدراسیون فوتبال زاویه ندارم و شاید باورپذیر نباشد، اما بسیاری از مسؤولان فدراسیون فوتبال بویژه کمیته داوران به من پیشنهاد دادند که با هیأت فوتبال خراسان رضوی فعالیت داشته باشم اما خودم این موضوع را نپذیرفتم اما به دلیل اصرار مسؤولان و تأکید ویژه رئیس هیأت فوتبال استان خراسان رضوی، این مسؤولیت را پذیرفتم و اعتقاد دارم با انگیزه فراوانی که در حال حاضر در جامعه داوری وجود دارد، می توانیم اتفاقات قابل قبولی را رقم بزنیم. من در حال حاضر با هیچ یک از مسؤولان فدراسیون مشکل ندارم، بلکه رابطه بسیار خوبی هم با مسؤولان این مجموعه دارم که امیدوارم این اتفاقات باعث پیشرفت داوری فوتبال استان شود.
 برای حضور در این سمت با داوران همدوره خود از جمله محسن ترکی، حسن کامرانی فر، رضا سخندان و دیگر داوران مشهدی مشورت کردید یا فقط به نظر خود بسنده کردید؟
من یقین دارم که محسن ترکی، حسن کامرانی‌فر، رضا سخندان و بقیه داوران خراسانی از این اتفاق حمایت خواهند کرد. من همیشه به دوستان و همکارانم احترام گذاشته‌ام و با آن‌ها مشورت کرده‌ام و به طور قطع در این زمینه نیز به سراغ آن‌ها خواهم رفت و روی کمک آن‌ها حساب ویژه ای باز خواهم کرد. من از همین تریبون استفاده می کنم و از همه داوران و پیشکسوتان محترم درخواست می کنم که به من کمک کنند تا فوتبال خراسان و داوری این استان دوباره به روزهای خوب و خاطره انگیز گذشته برگردد.
 شما همزمان به عنوان دبیر هیأت انجمن‌های ورزشی نیز مشغول به کار هستید، آیا به دلیل مسؤولیت جدید از سمت قبلی خود کناره گیری خواهید کرد؟
این دو مسؤولیت هیچ منافاتی با یکدیگر ندارند و من برای هر دو مسؤولیت وقت خواهم گذاشت. چون اعتقاد دارم توانایی انجام مسؤولیت در هر دو مجموعه را دارم اما برای اینکه مشکلی پیش نیاید، بزودی برای زندگی خودم برنامه‌ریزی ویژه ای خواهم کرد که به همه فعالیت های فعلی ام به طور یکسان برسم و از همه مهم‌تر زندگی‌ام از این مسأله لطمه نخورد.
 آینده خود در این مسؤولیت را چگونه پیش بینی می کنید؟
 من به آینده خوشبین هستم و به طور قطع با کمک همه می توانیم یک رویداد خوب را رقم بزنیم. با تعاملی که با فدراسیون فوتبال، اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها وجود دارد، در سال جاری تشکیل کلاس‌های آموزشی، اخلاقی، حقوقی و فنی را برای داوران استان با اولویت جوانان پیگیری خواهیم کرد، همچنین با همکاری هیأت‌های شهرستان‌ها، دوره‌های ویژه‌ای در زمینه استعداد یابی و معرفی جوانان و نوجوانان نخبه برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.