قدس آنلاین/مهناز خجسته نیا : نامگذاری یکی از میادین یا خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی به نام آیت الله واعظ طبسی و بازنگری بودجه ۹۵ شهرداری مشهد برای ارایه راهکارها و اقدامات عملی در تحقق شعار سال از جمله مصوبات جلسه علنی روز گذشته شورای اسلامی شهر مشهد بود که در قالب دو طرح دو فوریتی به تصویب رسید.

 نامگذاری یکی از خیابان‌های منتهی به حرم مطهر به نام آیت الله واعظ طبسی

به گزارش خبرنگار ما، اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در یکصدو پانزدهمین جلسه علنی با ارایه طرحی دو فوریتی با نامگذاری یکی از میادین یا خیابان‌های منتهی به حرم مطهر به نام آیت الله واعظ طبسی موافقت کردند.
در قالب این مصوبه، شهرداری مشهد موظف شد به پاس خدمات ارزنده تولیت فقید آستان قدس رضوی و یار امام راحل(ره) و رهبری ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ مصوبه، نسبت به نامگذاری یکی از خیابان‌های منتهی به حرم مطهر به نام آیت الله واعظ طبسی اقدام کند.
همچنین در این راستا شهرداری مشهد موظف شد تا پایان شهریور ماه طرح جامع نامگذاری و تغییر نام معابر اصلی شهر مشهد مقدس را تدوین و برای تصویب به شورای اسلامی شهر ارایه کند.

 شهرداری مشهد موظف به بازنگری بودجه 95 شد
اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه این جلسه با دو فوریت طرح بازنگری بودجه سال 95 شهرداری برای ارایه راهکارها و اقدامات عملی شعار سال موافقت کردند.
براین اساس، شهرداری مشهد موظف شد طی یک ماه نسبت به ارایه لایحه ای مبنی بر بازنگری بودجه سال جاری اقدام و ظرف مدت سه ماه نسبت به تطبیق سیاست‌ها و برنامه‌های سال جاری در اهتمام اقدامات عملی اقتصاد مقاومتی اقدام کند.
در قالب این مصوبه مقرر شد فعالیت‌های اقتصادی مشهد شناسایی، صرفه جویی منابع لحاظ، بخش‌های شهری دانش بنیان و تولید داخلی حمایت، بهره وری افزایش و با فساد اقتصادی مبارزه شود.
به پیشنهاد اعضای شورای اسلامی شهر همچنین مصوب شد مرکز پژوهش‌های شورا نسبت به انجام نشست‌های تخصصی و کاربردی با نخبگان و کارشناسان بومی اقدام و بسته پیشنهادی خود را در راستای همسویی سایر دستگاه‌ها برای جمع بندی نهایی ارایه کند.
در این جلسه شهردار مشهد نیز گزارشی 30 دقیقه‌ای در خصوص اقدام‌های شهرداری در استقبال از بهار 95 ارایه کرد.
مرتضوی در جریان ارایه این گزارش با اشاره به پیشتازی شهرداری مشهد در اهتمام شعار سال گفت: هدف مديريت شهري اين كلانشهر تحقق اقتصاد مقاومتي و مطابقت اقدامات با اين مهم بوده است.

 رضایتمندی شهروندان از طرح استقبال بهار به 4/72 درصد رسید
شهردار مشهد با اشاره به اقدامات متنوع در استقبال از بهار 95 گفت: 283 المان گل در نوروز امسال در سطح شهر نصب و بيش از سه هزار متر مربع گل در اين شهر كاشته شد.
وي افزود: در تعطيلات نوروز امسال نه تنها يك وجب زمين از املاک و اراضی عمومي مشهد به چنگ زمين خواران نيفتاد، بلكه با همكاري دادستاني اين شهر 500 هكتار املاك عمومي نیز از تصرف زمين خواران خارج شد.
وي اظهار داشت: همچنين در ايام نوروز روزانه بيش از 58 ميليون متر مربع رفت و روب در اين شهر انجام شد.
مرتضوي با اشاره به جمع آوري هزار و 713 تن زباله از 28 اسفند تا 13 فروردين ماه گفت: بيشترين آمار در اين زمينه مربوط به روز اول فروردين به ميزان دو هزار و 830 تن و كمترين آن روز 13 فروردين به ميزان هزار و 300 تن بوده است.
وي افزود: بر اساس نظرسنجي‌ها، رضايت شهروندان از اقدامات استقبال از بهار در سال گذشته حدود 67 درصد بوده كه اين رقم در سال جاري به 4/72 درصد رسيد.
به گفته وی همچنين رضايت زائران از 9/79 درصد در سال گذشته به 2/82 درصد در سال جاري افزايش يافته است.

 طرح تفصيلي مشهد با اقتصاد مقاومتي همخوان نيست
هراتی، یکی از اعضای شوراي اسلامي شهر مشهد نیز در نطق پیش از دستور جلسه علنی روز گذشته شورای اسلامی شهر مشهد با انتقاد از ناهمخوانی برخی مدیریت‌های شهری با اقتصاد مقاومتی گفت: به عنوان مثال طرح تفصيلي در دست تدوين كلانشهر مشهد با سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي منطبق نيست.
وی افزود: براي رفع نقص طرح تفصيلي و تدارك ظرفيت‌هايي براي اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي بايد اين طرح بازنگري شود.
وي تاكيد كرد: تمام مشاوران و دست اندركاران اين طرح بايد نسبت به اعمال سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي در آن همكاري كنند.
هراتي ادامه داد: طرح‌هاي تفصيلي بستر حقوقي و فني براي بهره برداري از فضاها و فرصت‌هاي اقتصادي شهر هستند بنابراین تمام فرصت‌هاي سرمايه گذاري در شهر بر اساس ظرفيت‌هاي احصا شده در طرح‌هاي جامع و تفصيلي قابليت تحقق دارد.
وي افزود: از 25 سياست اقتصاد مقاومتي، حدود 16 مورد مربوط به مسایل كلان مديريت شهري است كه وجود ناهماهنگي ها و نبود انسجام مديريتي از چالش‌هاي پيش روي مديريت كلانشهرهاست.

 در حاشیه
- نام بوستان توحید که روز دوشنبه هفته جاری طی تبلیغات گسترده و در قالب مراسمی با حضور مسؤولان افتتاح شده بود به دلیل نادیده گرفته شدن نظر شورای اسلامی شهر مشهد تغییر کرد.
گرچه بنرهای تبلیغاتی این بوستان که در قالب طرح بزرگ میدان شهداست در سطح شهر نصب شده، اما اعضای شورای اسلامی به تغییر نام این بوستان یک روز پس از افتتاح به «هشت آباد» رأی دادند.
یکی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در مخالفت با نام توحید برای این بوستان گفت: این اقدام شهرداری به نوعی دهن کجی به کمیسیون فرهنگی شورای شهر است.
وی با بیان اینکه هرساله بودجه‌ای صرف زنده نگه داشته شدن هویت شهری می‌شود، افزود: «هشت آباد» نام یک باغ قدیمی در این محله است که بخشی از زمین آن در این بوستان قرار دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.