به دنبال انتشار اخباری مبنی بر انحلال اداره حمایت از سرمایه‌گذاری آزاد افغانستان توسط «محمداشرف غنی»، معاون سخنگوی ریاست جمهوری این موضوع را رد کرد.

انحلال اداره «آیسا» در افغانستان حقیقت ندارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،خبر انحلال آیسا‬ یا اداره حمایت از سرمایه‌گذاری‌های آزاد افغانستان توسط «محمداشرف غنی» امروز به سرعت بین کاربران فضای مجازی رد و بدل شد.

خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس به منظور روشن شدن موضوع و آگاهی از صحت و سقم آن، سراغ معاون سخنگوی کاخ ریاست جمهوری افغانستان رفت.

«شاه‌حسین مرتضوی» معاون سخنگوی «محمداشرف غنی» انحلال اداره حمایت از سرمایه‌گذاری افغانستان را رد کرد.

وی افزود: رئیس جمهور افغانستان بدون شک تصمیم ندارد که اداره آیسا را لغو کند، اما طرحی را روی دست گرفته که باید تمام تجار ملی و بین‌المللی جهت فعالیت خود از یک مرجع مجوز اخذ کنند.

مرتضوی این اقدام کاخ ریاست جمهوری افغانستان را به دنبال تعدد مراجع صدور مجوز فعالیت برای تجار ملی و بین‌المللی خواند و گفت: با وجود مراجع متعدد احتمال افزایش فساد در اخذ مجوز فعالیت نیز افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: برای اینکه تاجر ملی و بین‌المللی به زودی و بدون تحمل مشکلات زیاد مجوز اخذ کند و همچنین فساد در اداره صدور مجوز نباشد، کاخ مصمم است تا یک مرجع خاص برای صدور مجوز فعالیت داشته باشد.

معاون سخنگوی کاخ ریاست جمهوری اعلام کرد که تاکنون چندین گزینه در نظر گرفته شده که یکی از آن وزارت تجارت است و در صورت لغو اداره آیسا احتمال زیاد می‌رود که این وزارت برای سرمایه‌گذاران مجوز صادر کند.

این در حالی است که پیش از این وزارت‌های تجارت، اطلاعات و فرهنگ، اداره آیسا و چندین نهاد دیگر به سرمایه‌گذاران مجوز صادر می‌کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.