۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
کد خبر: 365370

علی‌رغم اینکه کشور در زمینه تولید و تامین تجهیزات برقی به خودکفایی رسیده است یک هیات چینی به تازگی برای سرمایه‌گذاری در صنعت برق کشور اعلام آمادگی و با مقامات مسئول ایرانی دیدار و مذاکره کرده است.

طمع چینی ها به تولید تجهیزات برقی در ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،بر اساس برخی گزارش‌ها یک هیات چینی متشکل از چند شرکت پالایشگاهی ، پتروشیمی ، برقی و تامین مالی در دیدار با مسئولان ایرانی خواستار همکاری دو جانبه در بخش انرژی شده است و خواهان مشارکت در تامین تجهیزات برقی و انواع ترانسفورماتورها هستند.

بنابراین گزارش، شرکت "ریل وی" چین با حضور در ایران خواهان همکاری دوجانبه در زمینه تامین تجهیزات برقی و انرژی شده است و این در حالیست که بسیاری از شرکتهای ایرانی فعال در زمینه ساخت ترانسفورماتور در کشور از تجربیات بالایی برخوردار هستند و اتفاقا طلب‌های زیادی هم از وزارت نیرو بابت همکاری با این وزارتخانه دارند از این اقدام ناراضی هستند.

شرکت "ریل وی" چین  همچنین در خواست مشارکت و سرمایه گذاری در پروژه های تجارت و انتقال برق در منطقه را نیز به ایران ارائه کرده است.

این مذاکرات در حالی صورت می‌گیرد که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و قانون استفاده حداکثر از تولید داخل بر اتکا کشور به صنایع و تولید داخلی تاکید دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.