قدس آنلاین- یزد : نماینده ولی فقیه در استان گفت : مسئله آب استان باید بطور ویژه پیگیری شود و برای تحقق ان به همگرایی همه مسئولان و پیگیری آنها نیاز است

مسئله آب استان باید بطور ویژه پیگیری شود

به گزارش قدس آنلاین از یزد ،آیت الله محمد رضا ناصری در دیدار با مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد اظهارداشت : خدمت هرچه بیشتر به مردم و جذب کامل و سریع اعتبارات سفر رئیس جمهوری به یزد باید جدی گرفته شود .

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد باید با جدیت در جذب اعتبارات فرهنگی نهایت تلاش خود را بکار گیرد که مسئله بسیار مهم و اساسی است .
امام جمعه یزد در ادامه سخنان خود اشاره ای به طرح های مورد نظر خود نظیر مصلا و میدان بزرگ شهر یزد داشت و پیشنهاد جابجایی خط راه آهن درون شهر را مطرح نمود.
ناصری تصریح کرد: پیشنهاد بنده در این خصوص این است تا خط راه آهن به مانند مترو به زیر زمین منتقل شود که در نتیجه زمین های بسیاری در شهر با این انتقال خط، آزاد خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد افزود: خط راه آهن شهر را به دو بخش تقسیم کرده که با این جابجایی در بخش قابل توجهی از شهر رونق ایجاد خواهد شد.
ناصری با بیان اینکه مسئولان طرح های عمرانی جدید عام المنفعه را در شهر یزد دنبال کنند گفت: شهر به طرح هایی نیاز دارد که نگاه به یزد را متحول کند.

امام جمعه یزد در پایان بر حفظ بافت تاریخی و میراث فرهنگی یزد تاکید کرد و ابراز امیدواری نمود تا سازمان مدیریت نقش هدایت گری خود را در مسائل مهم استان ایفا کند و با پیگیری طرح های بزرگ و عظیم افق جدیدی برای یزد در نظر گرفته شود.

همچنین رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد نیز در این دیدار با بیان اینکه سال 94، سخت ترین سال پس از انقلاب به لحاظ اعتباری بود اظهار امیدواری کرد تا در سال 95 با بهبود اعتبارات بتوان حجم قابل توجهی از پروژه های نیمه تمام را به اتمام رساند.
حمیدرضا نصیری زاده در ادامه با بیان اینکه اعتبارات کم نظیری در سفر کاروان تدبیر و امید به یزد اختصاص داده شده است افزود: بیشترین اعتبار مربوط به دو خطه کردن راه آهن بافق ، اصفهان در محدوده استان یزد است و پس از آن طرح های کشاورزی با هدف مدیریت مصرف آب مورد توجه قرار گرفته است.
رئیس سازمان مدیریت همچنین از اختصاص 400 میلیون یورو تسهیلات صندوق توسعه ملی بمنظور اجرای خط انتقال آب خلیج فارس به یزد خبر داد و اظهار امیدواری کرد تا با مشارکت بخش خصوص این طرح عظیم ملی روند اجرایی به خود بگیرد.
استان یزد با یک میلیون و 70 هزار نفر در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.